"Ясно посочвам, че свободата на словото няма да бъде потъпкана. Хората, които изразяват политическо или лично мнение няма да бъдат цензурирани. Борим се само с фалшивите новини", коментира Габриел.
"Гугъл публикува нова политика за "изборните реклами" на 29 януари и ще започне публикуването на Доклад за прозрачността на политическите реклами, веднага щом рекламодателите започнат да пускат такива реклами ", допълни еврокомисарят.
"Днес публикувахме първият доклад с отчет на дейността на Гугъл, Фейсбук и Туитър. Искаме ясно да видим от къде и как стават политическите реклами. Фейсбук изтри над 46 хиляди фалшиви политически профила. И в момента във Фейсбук има над 90 милиона фалшиви профила", каза още тя.
"Дийп фейка" е следващия етап на фалшивите новини. Ще искаме да се създаде програма, която ще провери дали дадена реч е направена от личност или е преправена и монтирана. Това заяви в студиото на „Лице в лице“ по БТВ еврокомисарят Мария Габриел.
)