Засега се очертава да няма протест на автобусните превозвачи.
„Всички автобусни превозвачи задължително да се регистрират по ДДС е една от многото мерки, които трябва да бъдат взети с цел подобряване на работата и изсветляване на сектора. Тази дупка, която по стечение на обстоятелствата се е получила в годините, даде възможност за развихряне на т.нар. сив сектор, за извършване на огромно количество нерегламентирани превози. Само миналата година загиналите пътници при такива нерегламентирани превози са 16, а в последните няколко години техният общ брой е над 60“, коментира още Захариев.
„Добри намерения бяха демонстрирани от двамата министри и екипите им. За пръв път в нашите взаимоотношения с тях преминахме една червена линия, която години наред не можехме да преминем. Набелязахме конкретни мерки, с които да стигнем до реализирането на необходимите цели, т.е. създаването на т.нар. работни оперативни групи и то още другата седмица. При така развиващите се взаимоотношения протестът не е на дневен ред. Искаме решаване на проблемите, а не просто протестиране. Засега се очертава да няма протест“, каза той.
Това каза в интервю за БНР Петър Захариев – председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи. През януари те заплашиха, че ще спрат да возят пътници в цялата страна от 18 февруари, ако проблемите на бранша не бъдат решени. Премиерът Бойко Борисов нареди проверка на автолиниите до малките селища, а снощи се проведе спешна среща между превозвачите и министрите на транспорта и финансите. По думите на Захариев срещата е завършила с конкретни резултати.
Той припомни, че институциите са сигнализирани многократно за тези нелегални превози. За да се спре един нерегламентиран превозвач обаче, той трябва да бъде констатиран като такъв, а за да стане това – е необходим текст в Закона за автомобилните превози, който да посочва кога един превоз е извън параметрите – такъв обаче липсва. „Тази вратичка не е затворена и благодарение на нея тези превози при международните направления те стигат до 70%“, подчерта той. Като друг проблем Захариев посочи, че контролът е разхвърлян между различни институции.
Трябва да се промени модела на финансиране на нерентабилните линии в малките населени места, изказа мнение Петър Захариев в предаването "Преди всички". Той даде пример с Италия, където този въпрос е решен, като държавата субсидира на 100% тези превози. По думите му на този етап в България това няма как да стане, но това е правилният път. Той отбеляза, че вече има селища, които нямат транспортна връзка с големия град.
)