В действителност заплашен от унищожаване е сектор, който формира 17% от БВП на страната, осигурява заетост на над 120 хил. души и носи около 13-14 млрд. лева годишно.
В крайна сметка всички тези регулации ще лишат заетите в бранша от възможността да упражняват професията си.
Водачите ще бъдат принудени да се връщат в отдалечени от европейските дестинации райони за своя сметка. Това от своя страна ще доведе до фалити и отпадане от бизнеса на малките семейни фирми.
Предвидените в пакета промени в регулациите на ЕС за товарните превози предвиждат изключително тежки рестрикции по отношение на транспортния сектор в отделни държави членки и обричат на фалит българския международен транспорт.
Това се казва в деклрация от КРИБ, която публикуваме без редакторска намеса.
"Протестът ще се проведе в Брюксел по време на предстоящото заседание на Транспортната комисия на Европейския парламент, тъй като на Съвета на министрите на 3 декември 2018 година позициите на 8-те източноевропейски държави и Малта по мерките по пакета „Мобилност“ не бяха взети предвид.
Управителният съвет на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България, изхождайки от обстоятелството, че най-големите транспортни сдружения – Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт /БАСАТ/ и Съюза на международните превозвачи /СМП/ - са нейни членове, подкрепя предстоящия протест на представителите на транспортния бранш срещу пакета за мобилност и споделя виждането им, че новата регулация е неуместна и несправедлива.
Под благородния мотив, че предложеният пакет за мобилност е в контекста на защита правата на заетите, тяхното по-добро заплащане и право на почивка, в действителност представлява ограничаване на гражданските им права. На първо място – свободата на придвижване – чрез определянето на задължително местопребиваване през определени периоди от време. Това от своя страна предполага и проследяване на гражданите и контролиране на социалния им живот. Предвижданата забрана за пренощуване в превозните средства лишава хората от правото им на избор да планират и осъществяват отдиха си съобразно своите потребности. Отделно не е взето предвид и обстоятелството, че липсват охраняеми паркинги, на които превозното средство да „изчака“ завръщането на водача от задължителната му почивка у дома. Това пък от своя страна ще доведе до безцелното пътуване на стотици хиляди камиони на територията на цяла Европа.
Предложението на Европейския съвет на всеки четири седмици водачите да се прибират в страните, където е регистрирана фирмата, от каквито и съображения да е продиктувано, на практика ще ограничи достъпа на българските транспортни оператори до европейския пазар.
Тези, както и другите предвидени мерки, които са силно дискриминационни спрямо българските превозвачи, в противовес на предвидените привилегии за превозвачите от развитите европейски държави, поставят транспортния сектор и самата държава България в неравностойно положение спрямо останалите държави членки. Това е нарушаване правата и законните интереси на отделни членове на общността, като ограничава правото им на труд и равен достъп на икономическите оператори в сектора до единния европейски пазар".
)