Любимата на поколения момичета играчка – куклата „Барби” става на 60 години през 2019 г., предава „Франс прес”, цитирани от БТА.
Ежегодно се продават 58 милиона екземпляра от куклата „Барби” в над 150 държави. Играчката е известна, колкото брандове като „Кока-Кола” и „Макдоналдс”, отбеляза Бейнард.
През годините визията на куклата е променяна многократно, но тя продължава да привлича вниманието към себе си.
„60 години – това е много дълъг период в индустрията на играчките, където днес даден успех е с продължителност между 3 и 5 години”, заяви гордо Нейтан Бейнард, директор по маркетинга за куклите „Барби”.
„Успехът е незабавен – през 1959 г. са продадени 300 000 екземпляра от куклата „Барби”.„Първоначалната визия на куклата съответстваше на каноните за красота по онова време, а нереалните пропорции на тялото ѝ бяха приспособени към тъканите, с които се разполагаше. Оттогава бяха коригирани от производителя", подчерта един от дизайнерите на „Барби” Карлайл Нуера.
Над 1 милиард екземпляра са продадени от представянето ѝ в изложението за играчки в Ню Йорк на 9 март 1959 г. Идеята за създаване на „Барби” хрумнала Рут Хандлър, докато отглеждала децата си. Дъщеря ѝ Барбара имала ограничен избор на кукли и можела да се превъплъти единствено в образа на майка, докато синът ѝ мечтаел да стане астронавт, каубой или пилот, поясни Бейнард. Куклата е кръстена на дъщеря ѝ Барбара и изобразява жена с подчертано женствени форми.
Само две години след появата на „Барби”, на бял свят се появява мъжката версия на куклата – Кен. Играчката става астронавтка през 1965 г. или 4 години преди Нийл Армстронг да стъпи на Луната.До момента „Барби” се е вживяла в 200 различни професии. Първата чернокожа версия на „Барби” е пусната в продажба през 1968 г.
)