Каквито и да са основанията им обаче, е важно дали представляващите интересите на гражданите в СОС, ще се съобразят с такситата или ще отстояват правата на гражданите, които са ги пратили в местната власт.
На фона на избуялото народно недоволство от преобладаващо ниски доходи и къде гласно, къде не дотам поскъпване, и тасиметровите превозвачи искат да досъдират кожи от потребители.
Водачите на жълтите коли се сдружиха в претенциите си и поискаха най-малко 98 стотинки за километър пробег през деня и 1,14 – през нощта. В тв ефира на бТВ днес председателят на Националния таксиметров синдикат Райна Димитрова обвини Столичния общински съвет (СОС), че от седем години има таван на цените, но не и праг.
Да припомняме ли и необходимостта от реални психотестове за тях, поради факта, че нерядко страдат от хомофобия! Най-масовите случаи обаче са от онези, които и хал-хабер си нямат от картата на София и клиентът е длъжен да ги навигира постоянно, дори за местонахождението на цели квартали, не само за определени улици.
Дали пък няма да ни изненадат и с качествен подбор на кадрите, които наемат да въртят волана срещу още и още пари? Защото досега някои от тях се качваха и пияни зад кормилото, се доказваше след катастрофи, които предизвикваха. Още помним зловещата катастрофа на "Цариградско шосе", когато пиян - залян таксиджия помете 12 души на спирка на градския транспорт.
Заради всичко това ли ще трябва да плащаме по-скъпо?! Не, не сме съгласни. Всеки иска да получава по-добро заплащане. Но не е лошо от кумова срама, както казват хората, претенциите да имат реални покрития. Иначе ще стане като в незабравимия хит „Прошепнати мечти”, една от най-красивите български песни, в която Камелия Тодорова пееше: „Летят последните таксита”*..., ама вече ще са и празни.
Защото всеки е ползвал услугите на този вид превоз и е наясно, че претенциите им за повече пари не са в пряка корелация с качеството на дейността им. Ако досегашната тарифа бъде оскъпена, ще имаме ли гаранция, че шофьорите няма да ни тормозят с пристрастията си към чалга? Или пък, че няма да ни умирисват с цигари и остра мирис на пот и манджи?
Никак не е за пренебрегване и факта, че въпреки всички изменения в законите, проверките на дейността им не са редовни, а когато все пак спорадично ги направят, се оказва, че все още има фирми, в които примерно на 900 коли само 4-ма шофьори са с изрядни трудови договори. Демек „копърките” още живеят тук.
)