Поредната подкрепа за кандидатурата на Манолев за министър

12

В публичното пространство се появиха тези, подкрепени с няколко факта, започвайки с това, че съдът, свидетелските показания, няколко експертизи и (най-важното) видео запис, са единодушни: няма съприкосновение между автомобила, управляван от Александър Манолев, и жената, която пресича булеварда.

Ден, след като 14 неправителствени организации се обявиха в подкрепа на Александър Манолев, както и същото сториха от Конфедерацията на работодателите, зад неговата министерска кандидатура застана и транспортният бранш.

В последните дни немалко хора от транспортния сектор, а и от досегашния сектор на Манолев, които познават работата му, изразяват недоумение защо е обстрелван с „новини“ за събития, доказани от съда, че не са се случили по негова вина; и второ – защо тези „новини“, след като не са никак нови, се появяват именно в този момент и дали щяха да си останат неназовани при други обстоятелства.

Важна подробност е, че има заведено гражданско дело от брата и съпруга на (в последствие) починалата жена и те искат обезщетение, но не от Манолев, а от Националното бюро на българските автомобилни застрахователи за претърпени вреди.

Втори факт – Манолев не се опитва да се измъкне. Той лично подава сигнал на спешния телефон 112. Остава на място и изчаква идването на линейка.

И в двете писма се говори за риска от застрашаване функционирането на въпросния транспортен сектор и то на фона на предстоящото разглеждане на пакети Мобилност I и Мобилност II в Европейската комисия. Рискът идва от забавянето на работата и евентуалните сътресения в транспортното министерство, ако то продължи да стои „на изчакване“, без стабилно ръководство.

От Съюза на международните превозвачи (СМП) и Българската асоциация на сдруженията на автомобилните превозвачи (БАСАТ) изпратиха отворени писма, адресирани до премиера Бойко Борисов, в подкрепа на Манолев. Копия от писмата са изпратени и до редакцията на Novini.bg.

От браншовите организации посочват, че Манолев познава проблемите на отрасъла и е професионалист.

По-важното, според тях е, че той има две много важни качества – като зам.-министър е изключително добре започнат с държавния апарат и притежава необходимия административен опит. Второ – Манолев е външен на конкретния сектор и именно затова е „далеч от интересите на различните субекти в сектора“, се казва в писмото на БАСАТ, което продължава така: „Което ни дава основание да считаме, че ще работи безпристрастно в името на транспортния сектор“.

След като експерти от Института по пътна безопасност вчера се обявиха в негова подкрепа, а днес това сториха и браншовиците, на преден план отново се появиха въпросите около опита за дискредитиране в публичното пространство.

Според мнозина появата на информацията за ПТП, в което е замесено името на Манолев, е добре координирана във времето. Все пак тя не е от вчера или онзи ден, но става публична именно след номинацията му. Напомняме, че той не става известен сега, нито е бил маловажен за държавата, Манолев и към момента е зам.-министър на икономиката – тоест фигура от най-голямо обществено значение.

Точно това беше причината мнозина анализатори да съзрат опит на определени кръгове да „ударят спирачки“ на кандидатурата на Манолев. Припомняме, че той лично се отказа от номинацията и определи като мотив за това появили се публикации, които квалифицира като „координирана атака със скалъпени обвинения“.

Трети факт е, че колата, управлявана от Манолев, е с чуждестранна регистрация. Според застрахователни експерти и следователи, при подобни случаи нерядко може да се говори за жаргонния термин „апетитна за съдебно дело“.

Четвърти факт – съдът категорично отхвърля всяка причинно-следствена връзка между инцидента и фаталния край – пострадалата е починала повече от половин година по-късно.

Последвайте канала на

Novini.bg
12
Поредната подкрепа за кандидатурата на Манолев за министър | Новини.бг