)
„Вероятно до края на месеца ще изпратим указания до образователните институции за съвместна работа със социалните услуги, за да може ресурсът, който инвестира държавата и в двете системи, да бъде максимално ефективно насочен в подкрепа на децата. Предстои да направим и обучения с УНИЦЕФ в различни области на регионално ниво, за да направим по-добра симбиозата между социалната и образователната система в подкрепа на децата“, разкри Сачева.
14 058 деца са отпаднали през миналата учебна година.
Образователната система е значително по-достъпна за деца с увреждания в сравнение с минали години, каза още зам.-министърът. По думите й работата продължава в тази посока. През миналата година подпомогнатите деца са били почти 3000.
Сачева добави, че около 35% от тези деца са отпаднали, защото са заминали при семействата си в чужбина или заедно с тях са отишли на сезонна работа. Тя отбеляза, че силен акцент ще бъде поставен върху онези деца на 5, 6 и 7 години, които след началото на учебната година не са били записани в детска градина или училище. По думите й на родителите, които отказват да изпращат децата си на училище, се налагат глоби. "Ще продължим да търсим най-ефективните мерки както чрез стомули, така и чрез санкции, но да направим така, че всяко българско дете да посещава училище", категорична бе Деница Сачева.
Това каза в интервю за БНР Деница Сачева, зам.-министър на образованието. „Това число не може да ни кара да сме спокойни. Това обаче е значителен спад в сравнение с предходните години, когато отпадналите ученици са били между 20-21 хил. Тази тенденция на спад е добра. Надявам се да успеем да я запазим през следващата година“, каза още тя.
Последвайте канала на