„Нашата съвместна задача е да принудим шофьорът и пътниците да пътуват с колани”, заяви Захариев.
„Ние обаче сме на по-различно мнение по отношение на старите автобуси. Непосилен разход е особено за малки и средни фирми, защото автобусите, които са без колани, у нас са около 15 000. Средната цена на един колан е около 15 лева”, обясни Захариев.
„Проблемът е, че седалките в старите автобуси не са оразмерени конструктивно да понесат въпросното натоварване, когато се добавят коланите. Това е технически проблем”, коментира Петър Захариев.
Ако хората си бяха поставили колани в катастрофиралия край Своге автобус, жертвите нямаше да са 17.
Ако новата наредба бъде приета, много малки фирми ще фалират. В същото време на Централната автогара 99% от автобусите са с колани и имат видеорегистратори.
Според Петър Захариев, член на Управителния съвет на Сдружението на автобусните превозвачи колани трябва да има.
Според него едно ново возило струва от 200 000 лева и затова не е толкова лесно да се купи.
Това заяви в сутрешния блок на Нова телевизия председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров.
„Свидетелски снимки на очевидци показват, че голяма част от загиналите са изпаднали от автобуса и са били премазани от него. Ако коланите се използват, пътниците ще останат вътре. Ще имат наранявания, но няма да бъдат смъртоносни”, обясни още Тодоров.
)