,,Пътят има свой собственик и този собственик отговаря за неговото състояние. И нещо друго много важно – този асфалт с малко вода става царски асфалт за подхлъзване'', предупреди Иванов.
,,Пътят не е направен с оглед да бъде по-безопасен'', обясни той повод участъка, където катастрофира автобуса край Своге.
,,Скоростта е най-големият проблем, както и този път, на който няма необходимото сцепление'', каза пилотът.
,,Такива инциденти винаги ще има, но и ние трябва да бъдем по-толерантни'', допълни още той.
,,Трябва да се промени манталитета и културата на водача. Има висока концентрация на ПТП-та, но това се подобрява'', заяви още Царски и допълни, че един от проблемите е, че рядко търсим вината у нас.
Има участъци в България, където трябва да се подобри пътната инфраструктура. Просто на места пътищата са много рискови. Това заяви автомобилният пилот Илия Царски в сутрешния блок на ,,България сутрин''.
По думите му всеки един областен град трябва да разполага с полигон, на който автомобилните пилоти да покажат на обществеността как да реагират при кризисни ситуации на пътя.
По отношение на плановете за създаването на нова агенция по пътна безопасност Йонко Иванов сподели, че би била излишна, освен ако в нея не влязат истински експерти с наистина ценен и практичен опит в тази сфера.
,,В България няма нито един написан акт на институция. В 95% от случаите се налага мнението, че вината е на шофьорите, което е просто нелепо. А никой не взима предвид факта че най-лошите пътища са в България. И това не го твърдя аз, а европейските статистики'', допълни по темата Йонко Иванов, представител на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.
)