Планираме мащабна маркетингова кампания през 2019 г. В Годишната програма за Национална туристическа реклама са заложени редица активности, с които очакваме да привлечем още повече посетители в страната. Предвидени са множество комуникационни кампании в онлайн каналите на водещи световни политематични медии като CNN, BBC, Euronews, и световни туристически медии като National Geographic и Travel Channel. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова при отриването на заседанието на Националния съвет по туризъм. Тя посочи още, че са заложени участията в редица международни туристически борси и изложения в страната, като всички те са съобразени с нуждите и интересите на бизнеса.
В заседанието участваха Иван Портних, кмет на Варна, Стоян Пасев, областен управител на Варна, представители на институции, на туристически сдружения, на националните курорти, на национално представените сдружения на потребителите и работодателски организации в страната и на Националното сдружение на общините в Република България.
Един от акцентите в работата на министерството е внедряването и все по-честото използване на новите технологии не само в дейността на администрацията, но и при популяризирането на България, коментира министърът. Има заложени инициативи за промотиране на възможностите за туризъм и на вътрешния пазар.
За развитието на туризма е важна работата както на министерството и бранша, така и на съпътстващите сектори и индустрии, за това благодаря на всички за усилията, които полагат за устойчивото му развитие, каза министър Ангелкова. И допълни, че всеки има своята незаменима роля за успеха на българския туризъм.
Започнаха проекта за разработването и внедряване на Единна система за туристическа информация (ЕСТИ), посочи министърът. Тя ще свърже в реално време регистрите на хотелите с Министерството на туризма, НАП, МВР и общините. В системата ще бъдат включени местата за настаняване от клас А и Б, като въвеждането на данните е задължително по закон. Хотелиерите сами ще попълват информацията и това трябва пристигане на туриста. Министър Ангелкова подчерта, че внедряването на ЕСТИ няма да струва нищо за бизнеса, тъй като тя ще бъде интегрирана в системата, с която те работят в момента. Тя заяви още, че със системата изцяло се гарантира защитата на личните данни на всички потребители.
Министърът беше категорична, че ще продължи и строгия контрол както на стопанисването на морските плажовете, така и по спазването на Закона за туризма. Тя припомни, че през миналата година стартираха редица процедури по заличаване на туроператори и туристически агенти и това ще продължи със всички дружества, които не спазват нормативната уредба.
Основна цел в работата на министерството е ежегодно да се увеличава броя на посещенията, като се постигне един устойчив тренд на нарастване, коментира министър Ангелкова. И допълни, че националната реклама е от изключителна важност за запазване на темповете на нарастване. А резултатите за първите 5 месеца на годината са обещаващи, че и през 2018 г. ще постигнем позитивни резултати, посочи министърът. В периода януари-май чуждестранните туристически посещения у нас са над 2,436 млн. по данни на НСИ. Техният брой е с 11,1% повече спрямо същия период на миналата година. А само през май 2018-а ръстът на чуждестранните посещения у нас е с 15,8% в сравнение с месец май миналата година. Министърът коментира, че при воденето на статистиката се спазват европейските правила и тези на Световната организация по туризъм и не бива да се спекулира с това, защото вреди на имиджа на България и на бранша.
Повече от 1,6 млрд. лв. са приходите от международен туризъм за петте месеца на 2018 г., съобщи министър Ангелков. И се отчита нарастване от 10,7 на сто спрямо същия период година по-рано. Само през месец май надхвърлят 500 млн., като се отбелязва нарастване от повече от 10%.
Ще има ограничен достъп на база на различните правомощия, разписани по закон. ЕСТИ ще се администрира от министъра на туризма, достъп до нея ще имат кметовете, МВР, НАП – съобразно техните компетенции. Достъп само до собствените си профили ще имат представителите на бранша и управителите на хотелите, които въвеждат данните, така че максимално се гарантира защитата на личните данни, заяви министърът. Финалната фаза на проекта предвижда обучение на потребителите и администраторите на ЕСТИ. Предвидени са присъствени курсове с лектори-треньори, така и видеоматериали и информация на хартиен носител.
)