Ще бъде ли приключен в рамките на обявения месец и половина срок?
По материала работиха Галя Георгиева и Десислава Станева
В София вече бе пуснат първият тестов хибриден автобус? Какви са ползите за един град, в който се движи подобен автобус? Каква е цената на един подобен автобус и същият брой пътници ли поема?
Има ли големи закъснения на автобуса заради тапите, които се образуват в пиковите часове?
Как протича ремонтът на трамвайното трасе на бул. „България“?
Как протича строителството на третия лъч на метрото?
Как протичат останалите ремонти в София?
Как ще се разшири метрото след третия лъч?
Какви нови мерки ще предприеме Столична община за облекчаване на трафика в София?
Стартира полагането на нов тип маркировки в София. Каква е целта й? Къде вече е направена подобна?
Успява ли автобусът, който заменя трамвай 7 да поеме целия пътникопоток?
В по-далечно бъдеще са предвидени и продължение на Линия 2 след метростанция „Витоша“ в южна посока, както и продължение на Линия 1 след метростанция „Бизнес парк“ в посока запад до лифта в кв. „Симеоново“.
В участъците и станциите през които машината е вече преминала се работи по довършване на вътрешните конструкции и релсов път.
За бъдеще предвиждаме реализирането на редица проекти, с които ще може да се изнесе транзитният трафик от централната градска част.
Изграждането на Линия 3 на метрото върви по график. В момента се изграждат 12 бр. метростанции и около 12 км тунели между тях. Строителството е разделено на два етапа.
Очакваното приключване на проекта е есента на 2019 г.
Планирано е работата по обекта да приключи в рамките на обявения за това срок, като това ще се случи до средата на месец август.
Предстои проектиране на отклонение на Линия 1 в ж.к. „Люлин“ след метростанция Люлин – 2 бр. нови метростанции по бул. „Царица Йоана“
Ремонтите по всички обекти се изпълняват в срок, като стриктно се следи за тяхното качествено изпълнение и добри резултати.
Успоредно с изграждането на метрото при последната метростанция при кв. „Горна баня“ ще бъде изградена ж.п. спирка на линията София-Кулата са по-добра връзка на метрото с мрежата на НКЖИ.
Смятате ли, че са нужни промени в наземния градски транспорт? Една от новите мерки на Столична община за по-бърз и удобен градски транспорт предвижда направата на обособени скоростни трасета за споделено движение между автобуси и трамваи.
Как протичат ремонтите в София, какви мерки предприема Столична община, за да бъден облекчен още повече трафикът и как ще се разшири метрото - тези и други актуални теми пред Novini.bg коментира зам. - кметът по транспорта в София Евгени Крусев.
Други предприети мерки по посока намаляването на трафика са разширението на бул. „Тодор Каблешков“ и бул. „Монтевидео“, както и преасфалтирането на бул. „Христофор Колумб“. Всичко това ще допринесе за преодоляването на големи натрупвания от автомобилен трафик в участъците.
Етап 1 (Хаджи Димитър-Орлов мост-Централна градска част-Красно село) се състои от 8 метростанции. Започна в началото на 2016 г, като към момента физическото изпълнение е около 70 %. Към него са включени и изграждането на ново депо за подвижния състав (на ул. „Житница“ – около 80 % физически изпълнение) и доставка на 20 нови метровлака, производство на „Сименс“ (като към момента 5 бр. са произведени, а първият е вече в София)
Етап 2 (Красно село-Овча купел-Горна баня) се състои от 4 бр. метростанции и 4 км тунели. Строителството започна през лятото на 2017 г., като към момента физическото изпълнение е над 30 %. Срокът за завършване на строителството е януари 2020 г., като преди края на 2018 г. автомобилното движение по бул. „Президент Линкълн“ ще бъде възстановено.
Най-активните ремонтни дейности в града се извършват през летния сезон, заради намалелия трафик. Неизбежно обаче е образуването на задръствания, което води до закъснения на някои от движещите се автобуси. Апелираме за търпението на гражданите и се извиняваме за причинените неудобства. Държим на това хората да бъдат информирани своевременно за предстоящите промени в движението и се стараем да организираме и заместващи автобусни линии, където е възможно. След приключване на ремонтните дейности състоянието на трасето ще се подобри значително и големият трафик ще намалее.
Определено са нужни такива промени, точно затова въвеждаме и изграждането на обособени скоростни трасета за споделено движение между автобуси и трамваи. Първата локация, на която ще се наложи това нововъведение е „Константин Величков“ и бул. „Възкресение“, в участъка от пазара в Красна поляна до бул. „Сливница“. Следващата локация на която е предвидено изграждането на обособено трасе е бул.“ Мадрид“, където има споделено движение на трамваи и автобуси. С налагането на тези промени ще бъде осигурен един много по-надежден, бърз и удобен транспорт. По този начин ще се избегне и изчакването в задръствания, причинено от големия автомобилен трафик. Тепърва предстои да се анализират всички варианти за изграждане на възможно най-много такива трасета и нови бус ленти по позволяващите го локации. Тези мерки са само част от превръщането на градския транспорт в един независим и достъпен начин за придвижване в града.
Отделно от това към момента се изготвя идеен проект за Етап 4 - разклонение на Линия 3 при Военна академия към ж.к. „Гео Милев“, ж.к. „Слатина“, Арена „Армеец“ до бул. „Цариградско шосе“. Отклонението ще има 6 бр. метростанции и 6 км. дължина. Проектът ще се предложи за включване в следващия програмен период на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2021 – 2027 г., като прогнозният срок за реализирането му е 2025 г.
По-голямата част от тунелите на Етап 1 се изграждат с тунело-пробивна машина (щит). Към момента машината е прокопала повече от половината трасе и след като тръгна от ул. „Житница“ в кв. „Красно село“ вече се намира на метростанция „НДК 2“.
Преди дни стартираха и ремонтите по проекта „Изграждане, възстановяване и обновяване на публични пространства от Централна градска част в град София“ в така наречената Зона 4. По този проект ще бъдат изпълнени реконструкциите на градините „Кристал“, „Св. Климент Охридски“ и ще бъдат ремонтирани тротоарните настилки на ул. „Московска“.
Предприемаме различни мерки за облекчаването на трафика. В града работи Система за управление на трафика, чрез която се управляват динамично трафик потоците. Част от нея са на практика всички входящо-изходящи артерии на града, както и най-натоварените кръстовища, което гарантира високия ефект от работата на системата. Чрез нея сме намалили средното време за преминаване през кръстовищата регулирани със светофарни уредби с над 30%.
През изминалата седмица стартира полагането на новия тип маркировка. Започнахме с пешеходната пътека при Руски паметник, като ще продължим с приоритизираното й поставяне около пешеходни пътеки до училища, детски градини и места със засилено движение. Маркировката се прави по английски модел и технология, тя е много по-видима и цели постигането на още по-висока степен на безопасност за всички участници в движението.
През изминалите дни пуснахме в движение първия хибриден автобус, като целта ни е след тестовия период да отчетем с точност ползите от този модел превозно средство. По предварителни данни разходът на гориво, който има хибридният автобус е два пъти по-малък в сравнение с дизеловия. Всичко това ще бъде проверено след провеждането на тестовете за движението му в градска среда. Цената на подобен хибриден автобус е приблизително 350 хил. лв., а капацитетът му е 100 места. След като имаме резултатите от направените тестове експертите ще решат дали е удачно закупуването на 20 броя хибридни автобуси за столицата.
Ремонтните дейности по обекта стартираха преди седмица като там ще бъде ремонтиран релсовият път при кръстовището на бул. „Акад. И. Е. Гешов“. Вече са извършени всички демонтажни дейности и е предвидено да се продължи с полагането на новите трамвайни релси. Със завършването на тази част от булеварда целим цялостното трасе по бул. „България“ да бъде обновено и да осигурява по-бързото придвижване с градския транспорт.
С началото на месец юли освен ремонтните дейности по бул. „България“, започнаха и тези на бул. "Васил Левски" в отсечката между бул. "Цар Освободител" и ул. "Граф Игнатиев", където ще бъде направено преасфалтиране на износващия пласт и премахване на всички деформации по пътното платно. Продължават ремонтите и по ул. "Граф Игнатиев" и за момента те се изпълняват в срок. На този етап там е напълно изградена подземната комуникация и се изпълнява изграждането на релсовия път и настилките.
След приключването на строителството въпросните 12 км. с 12 метростанции от Линия 3 предстои доизграждане на линия 3 в посока североизток. От метростанцията на бул. „Владимир Вазов“ и ул. „Тодорини кукли“ (която се изгражда в момента) по Етап 3 са предвидени още 3 бр. метростанции по бул. „Владимир Вазов“ с 3 км. трасе.
Стремим се да осигурим максимален комфорт на пътниците. По заместващата линия се движат общо 7 броя автобуси, като при двете крайни спирки от участъка са разположени резервни автобуси, които при забавяне на движението са в готовност да покрият маршрута. За целите на по-добрата свързаност на градския транспорт беше открита и временна спирка, чрез която може да се направи и директна връзка с метрото на НДК.
)