„Една трета от загиналите водачи са загинали при самостоятелна катастрофа“, допълни ексшефът на КАТ.
„Скоростта е доста голяма, сцеплението е доста по-ниско от нормалното. Всяка една малка грешка тук в това интензивно движение би означавало много тежка катастрофа“, поясни още Алекси Стратиев.
„Тези неща са важни и българинът трябва да ги знае“, смята още Алекси Стратиев.
„Това е доста рисково за участниците в движението“, смята специалистът.
В някаква степен българският шофьор е разсеян.
Един от пропуските у нас е, че водачите не се обучават за движение по магистрала. Например при пътна обстановка на фона на дъждовете, които се изливат в момента, е трудно. При такива условия има и рискове.
Експертът посочи честите грешки, които водачите допускат. Шофьорите или нямат достатъчна подготовка, или се чувстват самоуверени.
По думите му голяма част от шофьорите смятат, че могат да шофират, но самочувствието често пречи.
Според него няма добри шофьори, има разумни шофьори. А при управление на автомобила водещ трябва да е разумът.
Това коментира за „Събуди се“ по Нова телевизия бившият началник на Пътна полиция Алекси Стратиев.
Той обясни, че действително обучението би могло да бъде повече часове. А ние сме доста под минимума на фона на други държави.
)