„Няма държава в света, която активно да не подпомага, да не промотира, буквално да бута напред туризма си, защото туризмът е особена форма на икономическа дейност“, уточни експертът.
„Туризмът винаги и бил свързан с малко или повече шопинг“, посочи експертът.
Чуйте повече от разговора с члена на управителния съвет на Българската асоциация на туристическите агенции доц. Георги Рачев:
Шопинг туризмът набира все по-голяма популярност сред българите, които обикалят по екскурзии в чужбина.
Агенциите изкушават с топ цени за близки и далечни дестинации. А обикалянето по магазините е комбинирано със забавление и опознаване на новото място.
В това отношение дестинация номер едно е Турция, където се съчетава почивка и познавателен туризъм с много добър пазар.
Много туроператори в страната дори предлагат оферти за посещение на модни столици именно за тези туристи, които обичат да пътуват, за да пазаруват.
По думите му шопингът е неминуема част от пътуването.
По думите на доц. Рачев българинът вече е много добре ориентиран към цените и към предимствата на дадена дестинация. Съответно знае много добре какво е изгодно там.
Според него в момента се наблюдава нормално пътуване, познавателен туризъм в комбинация с пазаруване.
Това коментира за Novini.bg доц.Георги Рачев от Българската асоциация на туристическите агенции.
Този тип шопинг туризъм, който се наблюдаваше преди години обаче, вече не съществува.
„Не можете да отидете на една екскурзия в Мароко и да не си донесете нещо кожено оттам. Това е специфична дестинация и дори и мъжете, които въобще нямат никакъв афинитет към покупките, накрая могат да си харесат нещо на безумно евтини цени“, заяви той.
)