Изграден бе събирателният образ на шофьора с алкохол в кръвта (видео)

25
Изграден бе събирателният образ на шофьора с алкохол в кръвта (видео)

Събирателният образ на средностатистическия шофьор, който сяда зад волана след употреба на алкохол, може да се определи като мъж на средна възраст, емоционално незрял, културно ограничен и търсещ самоутвърждаване. Това стана ясно на провелото се снощи специално събитие в рамките на кампанията "Алкохолът е лош шофьор", която "Каменица" АД организира за десета поредна година.

10 години след първата кампания на компанията броят на жертвите на катастрофи, причинени вследствие употреба на алкохол, е 4 пъти по-малък. По данни на МВР докато през 2008 г. загиналите са общо 45, то през 2017 г. броят им е 12. Въпреки това обаче се запазва устойчив процентът на водачите, склонни да шофират след употреба на алкохол. Това е извод от национално-представителните проучвания, провеждани през годините в рамките на кампанията "Алкохолът е лош шофьор". Традиционно през последните години 40% от анкетираните лица споделят, че им се е случвало да карат пили. Причината за това е, че са сметнали количеството, което са приели, за допустимо (70% от анкетираните).

"Шофьорът, който сяда зад волана след употреба на алкохол, най-често е с основно и средно образование, има нискоквалифицирана работа и често сменя работните си места. По нрав е деспотичен, екстровертен и самонадеян. Затова и трудно се вслушва в чуждото мнение, особено когато е под влиянието на алкохол", така бяха описани хората, склонни да пренебрегват ограниченията към водачите от психолога Росен Йорданов, който е дългогодишен приятел и поддръжник на кампанията. "Единствената спирачка пред този тип шофьори е директният сблъсък с трагедията и съпреживяването на последствията от нея чрез грижата за тежко пострадали в катастрофи, за да осъзнаят последствията от моментната неразумност и безотговорност".



Кампанията "Алкохолът е лош шофьор" е част от дългосрочната корпоративна политика за социална отговорност на "Каменица" АД и се провежда с подкрепата на посланика на Кралство Белгия Н. Пр. Франсоа Бонтан. Сред партньорите на инициативата за отговорно поведение на пътя традиционно са основните институции и неправителствени организации, които имат отношение по темата: Министерство на вътрешните работи, КАТ, Съюз на българските автомобилисти, Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", Българска асоциация на пострадали при катастрофи, Български червен кръст и Hyundai България.

Последвайте канала на

Антония Симова
25

Свързани новини

Водещи новини

Изграден бе събирателният образ на шофьора с алкохол в кръвта (видео) | Новини.бг