„В годините вследствите на хроничното нефинансиране се стигна до този проблем и до действията на пилотите“, посочи бившият началник на отбраната.
„Около 7 самолета МиГ-29 са летящи в момента, това обаче е недостатъчно да се осигури летателната дейност“, посочи генералът.
„Професията е изключително рискова на военните пилоти. Всеки ден самолетите са опасни“, посочи още Симеон Симеонов.
„Човекът, който го е казал - той не познава естеството на летателната работа“, коментира той.
Разкапана машина няма да стигне до полет. Думите, че има бунт и преврат при пилотите са категорично пълни глупости.
По думите на Симеонов проблемите са много по-сериозни.
Самолетите са сравнително не толкова стари, те са докарани ‘79 година. Съседните ни държави също имат толкова годишни самолети, но там са докарани и по-нови.
Според него невъзможността да бъдат ремонтирани в срок тези самолети е доведела до орязване на летателните часове и намаляване и бройката на пилотите, които носят бойното дежурство.
Това заяви в студиото на „Здравей, България“ по Нова телевизия бившият началник на отбраната ген. Симеон Симеонов по повод информацията за бунт в авиобаза Граф Игнатиево.
Той разказа, че след ремонт преди няколко години е трябвало да се удължи договорът с абонаментно обслужване на самолети. Това обаче не се случило на практика, въпреки че специалистите от военновъздушните сили са направили всичко възможно.
)