Министърът на регионалното развитие и управление Николай Нанков коментира в студиото на сутрешния блок на Нова телевизия състоянието на пътищата. Той призна, че е имал случай, докато кара да спука гума.
"Средствата за поддръжка на пътищата са недостатъчни, но асфалтовите пътища у нас са по-добри от тези в Танзания и Замбия", каза Нанков, който така коментира класацията на Световния икономически форум, според която България е в компанията на двете африкански страни по качество на пътната инфраструктура.
За пътя „София – Калотина”, Нанков посочи, че за този проект е било осигурено частично финансиране през инструмента за свързаност на Европа, а останалата част ще е от държавния бюджет. В частта тежкия участък от Калотина до Драгоман, габаритът на пътят ще е две ленти в посока, плюс аварийна лента. От Драгоман до Сливница габаритът на пътя ще е 27 метра – ще бъде увеличено с още две ленти съществуващото трасе. По този начин участъкът ще е във вид на магистрала, обясни министърът. По думите му максималната скорост по този път ще е 120 км/ч.
Министър Нанков обеща още да се строи и магистрала "Хемус", но отхвърли реализацията на първите нови участъци за след 2020 година.
Относно един от най – опасните пътни участъци в България Русе – Бяла и магистралата Русе – Велико Търново, министърът заяви, че ако до края на тази година имам постановено решение по ОВОС, в началото на следващата година може да започне търгуването на трите участъка на АМ „Русе – Велико Търново” – приоритетно обхода на Бяла и участъка Русе – Бяла. По думите му тази магистрала ще е с габарити – 27 метра – с две ленти в посока и аварийна лента.
Според Нанков за близо 7 години България е построила над 300 километра магистрали, което е три пъти повече отколкото се строи в Сърбия. "Всички направления на магистралите са важни. Няма да се състезаваме със Сърбия кой първи ще стигне до границата, до там ще правим скоростен път, не точно магистрала", уточни той.
)