Промените са записани в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс. Те влизат в сила от началото на 2018 г.
НАП ще предоставя по електронен път данните на общините и на държавните органи, които предоставят удостоверения за дължими данъци на гражданите, съобщиха от Националната агенция по приходите.
Важно е да се отбележи, че през ноември 2016 г. НАП създаде нова електронна услуга, чрез която държавните органи могат да получат данните по електронен път, спестявайки на гражданите време и разходи. От началото на годината до момента според служителите на НАП услугата е ползвана около 5000 пъти, като очакванията са след влизането в сила на промяната в закона информацията да се обменя служебно само и единствено по електронен път.
От данъчната служба припомнят, че сега над близо 100 закона и наредби изискват граждани и фирми да представят пред различни държавни и общински органи удостоверения за наличие или липса на задължения, като всяка година НАП издава около 400 000 такива удостоверения на хартия.
Удостоверенията за наличие или липса на задължения на клиентите на банките при предоставянето на кредити ще се заявяват и получават изцяло електронно. За това се споразумяха от НАП и от Асоциацията на банките в България. Очаква се електронният обмен между банките и НАП да започне в близките месеци.
)