Все още не е установена причината за пожара, който унищожи автобус на столичния градски транспорт в петък. За пет години това е втори инцидент с машина от същата марка.
Във Варна от 10 купени в момента се движат само шест подобни автобуса. От градския транспорт в града казват, че трудно се намират части, защото производителят вече не прави такива машини.
Изгорелият автобус е минал технически преглед и пълно техническо обслужване през март. Това се прави три пъти годишно, а точно ден преди инцидента отново е бил проверяван.
Не е ясно кога автобусите отново ще продължат да се движат по линия № 9 в София, тъй като техническата проверка няма краен срок. Очаква се и комисия от завода производител също да дойде и да прегледа превозните средства.
„Ние си ги поддържаме по установените стандарти и по установения ред – минават всички задължителни годишни прегледи, технически прегледи и технически обслужвания и частите ги закупуваме само от лицензиран доставчик на завода“, коментира пред БТВ Слав Монов, директор на „Столичен автотранспорт“.
„По-бавни са доставките, но пък не си позволяваме никога да изкараме един автобус на пътя, ако нещо не е както трябва или съответно има някакъв проблем, с който рискуваме живота на пътниците“, казва Юлиян Георгиев, зам.-началник на Ремонтно звено в Градския транспорт. Във Варна тези автобуси се използват по по-ненатоварените линии.
Освен в София, подобни автобуси, които се движат на природен газ, се използват и в градския транспорт на Варна и Бургас. В столицата те са седем и в момента са спрени от движение, за да им се направи пълен технически преглед заради инцидента. Те са доставени, след като през 2008 г. година чешката фирма производител печели обществена поръчка.
)