)
Всяко четвърто дете от ромски произход не е стъпвало в училище, а тези, които влизат в класната стая, често отпадат и не завършват средното си образование. Данните сочат, че близо 20% от учениците от ромски произход отпадат от училище. Това са най-често деца в основния етап на обучението си. Едва 1% пък успяват да завършат 12-ти клас и след това да продължат висше образование, информира БТВ.
"Голям проблем с отпадането в нашето училище е пътуването. Това са семейства, които заминават, без да ни кажат – за Германия, Франция. Нашите опити са безуспешни. С една част от тях нямаме абсолютно никаква връзка и никакви сигнали къде се намират", каза директорката Латинка Ковачева.
"Понякога се събираме и заедно учим таблицата, буквите. Засега трудна ми е математиката… умножението, делението, събирането ми е трудно", споделя Иван.
Над 3300 възрастни ученици посещават курсовете за ограмотяване. Целта е всички те да имат повече възможности на пазара на труда. Никога не е късно да се ограмотиш, стига да имаш желание. Проект на образователното министерство е насочен именно към възрастните. 48-годишният Иван сега се учи да чете и смята, въпреки че вече е дядо на три внучки.
Само за първия срок на тази учебна година са отпаднали общо над 1600 ученици в цялата страна. Според ромски организации това са предимно деца от ромски произход. Най-честите причини за отпадането – отсъствия, слаб успех, семейни и социални причини. В столичното 94-о училище всички над 800 деца са от ромски произход. Голяма част от тях редовно посещават учебните занятия. Въпреки това, през последните три години там са отпаднали 65 ученици.
Последвайте канала на