)
Със 7 млн. лева ще се драгират критичните участъци по река Дунав, с което ще се подобри корабоплаването. Това съобщи в Русе служебният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев.
"В самата процедура е предвидено, ако се появят нови критични участъци и те да бъдат драгирани", каза министърът.
"Мога да ви уверя, че подобряването на корабоплаването по река Дунав ще бъде абсолютен приоритет", заяви Алексиев.
"От гледна точка на бюджета и администрирането е важно навременното използване на безвъзмездните помощи и фондове, тъй като в Европа имаме една поговорка - "ако не ги използвате, ги губите", заяви Пайс.
Изпълнителният директор на АППД Павлин Цонев заяви, че основна задача на агенцията е корабоплавателният път да бъде достъпен за всички.
Министър Алексиев участва в Русе в церемонията по кръщаването на новия специализиран хидрографен кораб на изпълнителната агенция "Проучване и поддържане на река Дунав".
Плавателният съд пристигна в Русе на 24 февруари тази година. Той е изграден по европроект и е на обща стойност 6 146 508 лева. Корабът е с тегло 83 тона, с дължина 24 метра и с широчина 7 метра. Оборудван е с мощна хидрографска апаратура и лазерна система, като ще извършва заснемане на дълбочините в речното русло и ще създава модел на терена по протежение на брега, островите и заливите. Извършването на точни анализи ще дава насоки за потенциалното изменение на корабоплавателния път.
Кръстница на кораба "Дунав 1" бе европейският координатор за коридор "Рейн-Дунав" Карла Пайс.
По повод на поръчката за драгиране, той обясни, че се очаква подаването на оферти до края на идния месец. След това ще има оценка и ще бъде избран изпълнител, който да драгира определени критични участъци по реката.
Рамковият договор за драгирането ще е за срок от три години, за да може във всеки един момент, ако има нужда, да се изпълняват драгажни дейности.
Той заяви, че това е първи по типа си специализиран кораб в България и е плод на усилията, които се полагат за подобряване на корабоплавателния път по реката.
Той обясни, че са обявени две процедури - едната е за драгиране на река Дунав, а втората за закупуване на нов маркиращ кораб. По думите му през този програмен период е важно да се изпълнят по-сериозни и по-дългосрочни мерки за подобряване на корабоплаването по реката. Това е много сериозен проблем, той води до големи загуби и пропуски както за корабособствениците, така и за пристанищата, а и като цяло за бизнеса.
Тя заяви, че Европа изпраща силното си послание за своята ангажираност и подкрепа на усилията не само на България, но и на всички останали крайдунавски държави за надеждното и безопасно корабоплаване, както и за запазването на красотата на реката.
"Уверявам ви, че винаги може да разчитате на нашата подкрепа", каза Пайс и допълни, че е много важно в най-скоро време да бъде поставено началото по поддържането на Дунав, като проблемите с корабоплаването, които се появиха през изминалите години, да бъдат спешно разгледани.
Последвайте канала на