Той призна, че съоръженията са поддържани в предаварийно състояние. И попита кое от критичната инфраструктура да бъде ремонтиран първо.
Трагедията в тунела беше голяма, каза Лазаров и изказа съболезнования към близките на загиналата жена.
„Тази система има нужда от постоянно финансиране. Поне 7 млрд. лева ще са необходими, за да се ремонтира пътната инфраструктура до нивата, които искаме“, разкри бившият шеф на Пътната агенция.
Има опасни участъци по пътищата ни. За съжаление при това недофинансиране на системата, инцидентите ще стават все повече и повече. Това е доказано от множество одити, включително и международни. Не се ремонтира, защото няма пари от 20 години. Това каза бившият шеф на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров в ефира на Нова телевизия.
Той разкри, че ремонтът на дясната тръба на тунел „Ечемишка“ е бил наложителен, защото състоянието на съоръжениетио е било трагично. „Аз не бягам от отговорност. Не е редно да се вменява вина. Искаме да има върховенство на закона и компетентните органи да си свършат работата. Защо трябва да се сипят обвинения на пресконференции преди разследващите органи да са приключили проверката си?“, заяви Лазаров.
Не може тази трагедия да се превръща в политическа атраксия и да се вменява вина. Махането на една система за окачване за осветление и поставянето на лампи, не мисля, че е работа, с която може да се похвали. В реконтрукцията на един тунел има много повече дейности.
На въпрос за причините да си подаде оставката, Лазаров каза: „Почувствах се омерзен и обиден. Атаките и обидите срещу Пътната агенция започнаха още по времето на президентските избори. Омаловажаване на труда на хиляди хора, които са били на обектите и са строили. Това което се направи за 2015 г. не е правено никога. Това ме омерзи, приех го лично. Няма начин елементарни неща да се превръщат в политически дивиденти и да се сипят обвинения“, сподели той.
)