"Искаме приоритет за захождане за кацане, имаме проблем с горивото", казва пилотът на втората минута от записа.
След разговора самолетът започва бързо да губи височина.
На деветата минута пилотът отново влиза във връзка с диспечерите и съобщава, че "системата за електроснабдяване (на самолета) е отказала напълно и няма гориво". Три минути по-късно записът спира.
Боливийската стюардеса Ксимена Суарес, която остана жива след катастрофата, заяви пред вестник "Коломбиано", че разбилият се самолет е бил изправен, но не е бил предназначен за дълги полети.
Той имаше всички необходими системи, но бе предназначен за кратки, двучасови маршрути, предимно вътрешни. "Самолетът бе използван на предела на своите възможности и по неправилен начин", разказа Суарес.
По данни на колумбийския вестник летателният апарат е бил предназначен за полети, непревишаващи 2965 километра. Курсът, при който самолетът се разби, е с дължина 2960 километра, отбелязва БТА.
Преди падането "всичко в самолета се изключи. Той рязко се снижи, а после последва силен удар", разказа оцелялата стюардеса.
Пилотът на разбилия се в Колумбия самолет, на чийто борд бе бразилският футболен отбор "Шапекоензе", съобщил преди катастрофата за недостиг на гориво и отказ на електроснабдителната система. Това става ясно от аудиозапис на негов разговор с диспечерите, чието съдържание бе публикувано днес в колумбийския вестник "Коломбиано", предаде ТАСС.
Самолетът на боливийската авиокомпания "Ламия", с който бразилският отбор "Шапекоензе" пътуваше за Меделин за първия мач от финала за Копа Судамерикана, втория по престиж клубен футболен турнир в Южна Америка, срещу местния "Атлетико Насионал", предвиден за днес, се разби близо до колумбийския град в понеделник. По последни данни на борда са се намирали 77 души, сред които 22 футболисти. Шест човека са оцелели.
)