Естакадата над бул. „Симеоновско шосе” не помага за трафика към центъра, защото е в другото направление.
Според Здравков след края на ремонта на бул. „Черни връх” движението ще се разнесе и така задръстванията ще намалеят. Той добави, че ако под естакадата се направи кръгово движение ще трябва да бъде прекъсната трамвайната линия.
Главният архитект на София Здравко Здравков обеща нова цялостна схема на града с велоалеи, чрез които да се извършва безопасно придвижване из града и да се намали автомобилния трафик. Алеята за колела между НДК и Южния парк, за която преди седмица стана ясно, че е лошо изпълнена, вече е ремонтирана и по трасето са нанесени корекции, съобщава БТВ.
Главният архитект призна, че градското пространство е много оскъдно и затова някои велоалеи имат необичайни маршрути. По думите му се търсят трасета, които да не се дублират с големи пътни артерии. За новите булеварди пък трябва да се съобразим с процедури по отчуждаване, посочи той.
Строежите върху зелени площи в междублоковите пространства са друг от наболелите проблеми на София. Здравков заяви, че тази „бомба със закъснител” е заложена още 90-те години когато земеделска земя става жилищни комплекси. „В устройствените планове частните имоти са отредени за озеленяване и тези имоти трябва да бъдат изкупени. Общественият интерес е защитен с тези планове, но се получават инцидентни случаи както сега в кв. „Младост” и "Люлин".
)