Той обаче признава, че ако не се осигурят средствата за погасяване на задълженията, "кредиторите имат достатъчно принудителни инструменти на свое разположение, включително и разпродажба на активи на холдинга, както и блокиране на сметки".
Малко над 470 млн. лв. са задълженията на холдинг БДЖ към края на март тази година. От октомври 2014 г. дълговете на железниците ни са намалели с 16,6%. Тази информация даде в писмения отговор транспортният министър Ивайло Московски на актуално питане от депутат.
Министърът отново припомня намерението на държавата да погаси част от дълга на железниците с приходи от евентуалната концесия на летище София, която се подготвя. "През 2015 г. БДЖ са осъдени да плащат наказателна лихва по втория облигационен заем в размер на 10,7 млн. лв. на година. Облигационерите засега възнамерявали само да разпродават ненужни на БДЖ товарни вагони, както и недвижими имоти, които са нужни вече на холдинга", посочва транспортният министър.
Министърът уточнява, че в разговор с Главна дирекция "Конкуренция" в Европейската комисия е посочено, че максималната "държавна помощ", която страната би искала да окаже на холдинга, е до 320 млн. лв., включително погасяване на задълженията към държавната Национална компания "Железопътна инфраструктура". Сумата е изчислена при възможно най-песимистичния вариант от плана на железницата, като в случай например на осъществяване на приватизационна сделка, необходимостта от държавна подкрепа ще намалее със съответните постъпления от нея", заявява транспортният министър.
)