С около $20 милиона и в продължение на 17 месеца, екипът от Lockheed Martin ще работи върху разработването на тиха свръхзвукова технология (QueSST).
Конкорд беше единствената възможност за пътническите авиокомпании да превозват пътници със скоростта на звука, пише "Новинар".
Сега, няколко дизайнери и производители, включително и НАСА работят за да променят това,. Агенцията обяви в понеделник, решение Lockheed Martin да разработи първия самолет с дизайнът на „X-plane” преминаващ звуковата бариера.
Конкорд бе спрян от полети през 2003 г. и беше много шумен при излитане, кацане и преминаване на звуковата бариера.
”Разработването, изграждане и тестването в полет на тих свръхзвуков X-plane е следващата логична стъпка в нашия път към това да се даде възможност на решения от индустрията, които да направят свръхзвуковото пътуване възможно за използващите въздушния транспорт”, каза в изявление Джиуон Шин, помощник администратор на Aeronautics Research Mission в НАСА.
QueST е част от 10 годишната инициатива New Aviation Horizons на НАСА, която „има амбициозните цели за намаляване на използването на гориво, емисиите и шума чрез нововъведения в конструкцията на въздухоплавателните средства, които се различават от конвенционалната форма на въздухоплавателните средства с фюзелаж и крила.”
)