• Запознатост с марката
• Изобретателност
• Яснота на посланието
Всяка година с наближаването на финала по американски футбол в НФЛ, по-известен като Супербоул, нараства интересът към телевизионните реклами.
Привличат ни с лесно запомняща се мелодия.
Прочети повече ТУК.
Според проучване от 2015 г. на Journal of Business Research има три основни фактора, които определят дали хората харесват определено рекламно послание:
Според проучването също така по-честото излъчване на дадена реклама може да помогне на хората да запомнят рекламното послание, но това не означава, че те ще реагират по-положително на нея, само защото я виждат по-често.
Обикновено мачът е най-гледаното телевизионно излъчване в САЩ и събира по над 110 милиона зрители. Той също така е голям залог за рекламодателите, които плащат до 5 млн. долара за 30-секундна реклама и се надяват всяка една от тези секунди да е от значение.
Преди Супербоул или не, рекламодателите използват няколко класически тактики в телевизионните си реклами, за да накарат зрителите да харчат средства, пише Business Insider. Ето ги и тях: Те внимателно измислят рекламни послания, които просто не можете да изкарате от главата си.
Според проучване на Виенския университет по икономика и бизнес тези кратки мелодийки са ефективни, защото създават спомени, които пък предизвикват емоционална реакция. "Добрата мелодия привлича вниманието на клиента и го/я кара да се замисли отново за продукта; лошата мелодия може да направи една компания известна заради грешните причини или пък да разубеди хората да ползват дадена марка," се казва в проучването.
)