Друга реакция от пътниците е за спирането на бившия експрес “Чайка” от София до Бургас. Костадинов заяви, че това се прави заради ремонтите на трасето. През тази година влакът се е движел със закъснения и не е предлагал добра услуга.
В начална фаза е разработката да има карти за градски транспорт и за крайградски влак. Водят се разговори със столичната община. За да се направят обаче т. нар. тактови графици - през определен брой минути, трябват нови мотриси.
БДЖ пусна с новото разписание бърз влак с предварителна резервация (така наричат бившите експреси - б. р.) от София до Русе. С него пътуването е с 40 минути по-малко, отколкото с бърз влак и то е малко над 6 часа. Цените на билетите за новия експрес бяха увеличени от 19,40 на 25 лева. След реакция на русенци, които са ползвали този влак по-скоро като регионален, компанията свали категорията от бърз влак със задължителна резервация само бърз влак и върна цените. Това съобщи в петък шефът на пътническите превози Димитър Костадинов. 40-те минути по-малко пътуване оставали като бонус.
С автобус разстоянието от София до Русе се вземало за 4,45 часа, а цената е 23 лв. БДЖ коригира някои решения, въведени със зимното разписание. Съобразила се е с исканията на общината в Своге разписанието на влаковете да е съобразено с началото на часовете на учениците.
В направлението София-Лакатник има промяна за два сутрешни влака, които не спират на спирките Бов и Церово. Един от влаковете е само до Своге. Влакът, който пътува до Лакатник, в момента е до Своге. Той ще продължи до Лакатник, за да се удовлетвори искането на нашите клиенти, каза Костадинов.
През 2016 г. за половин година щяло да бъде спряно движението по подбалканската линия, което означавало “Чайка” да пътува през Пловдив, където е маршрутът на други влакове от София за Бургас. На въпрос на “24 часа” за колко време пътува от столицата до Бургас най-бързият им влак, отговорът бе - 7 часа.
Шефът на холдинг БДЖ Владимир Владимиров каза, че дълговете на БДЖ са намалени със 70 млн. лв. и са под 500 млн. лв. Към банките кредиторки вече са 295 млн. С идеята да се дадат парите от концесията на летище София за БДЖ компанията ще може да погаси задълженията си и да купи нови влакове.
)