Той е председател на УС на Института за българска философска култура, университетски преподавател и редактор на философско списание.
Около 400 преподаватели по философия може да останат без работа с въвеждането на новата дисциплина "Гражданско образование". Философи са изпратили писмо до Министерството на образованието и науката, в което изразяват това опасение, съобщи пред БНР проф. Атанас Стаматов.
"Положително настроени сме към въвеждането на дисциплината "Гражданско образование". Реакция вече имаше от страна на синдикални организации, защото предвиденото намаление на часовете по философия, в полза на часовете по гражданско образование, би коствало около 400 щатни работни места на преподаватели по философия", каза проф. Стаматов.
Той обясни, че като структура и функция българският опит в областта на гражданското образование трябва да се вземе предвид. "Проектът нихилира по същество философското образование, свеждайки го до формално присъствие. Българската традиция показва, че гражданското образование винаги е било надстроявано като социално-практическа проекция над онова, което в областта на философското образование е било давано на българските ученици", каза проф. Стаматов.
Преподавателят по философия във 9-а ФЕГ Теодора Тодорова се съгласи с мнението на проф. Стаматов. Тя цитира наредба №2 от 2000 година, която оказва, че водеща роля за осъществяване на гражданското образование в училище имат предмети като философия, история и география.
"В новата програмна рамка, представена от МОН, часовете по гражданско образование са взети от предмета "Философия", където е най-малкият хорариум. Това е притеснително, защото ще се изгуби възможността да се преподава критично мислене, ценностна система, справяне в критични ситуации.
"Да преподаваш философия и етика в днешната ситуация е трудна работа", каза преподавателят Лилия Желязкова, която работи в Латвия. "В Латвия в по-ранна възраст - от начален курс и прогимназия започва изграждането на гражданската култура", допълни тя.
)