Заместник-министърът на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев очаква, че този зимен сезон ще бъде още по-силен в България.
Освен че са атрактивни, зимните ни курорти са много добре подготвени, коментира пред журналисти Ботев, цитиран от БТА. Той участва в представянето на изпълнение на проекта "Интегрирани комуникационни кампании за България на целеви пазари".
Очаквам ръстът да бъде около 4,5 - 5 процента и нагоре, прогнозира заместник-министър Ботев. В миналата безснежна зима, когато имаше много мрачни прогнози от спад между 15 и 30 процента, имахме ръст от 4,1 процента, отбеляза той.
Около 17,5 млн. евро са нужни за национална реклама на България като туристическа дестинация, разкри Ботев.
Сред факторите, на които се базира потенциалът на зимния туризъм, заместник-министърът открои това, че според средно претеглената норма в Европа един "зимен" турист остава 4,5 пъти повече средства на ден спрямо "морския". Освен това се увеличава борят на хората, които през зимата искат да бъдат на планина.
Не е за пренебрегване и ролята на изгражданите магистрали. Ако пуснем до Капитан Андреево магистрала "Марица", това означава, че пътуването от Истанбул до най-близкия курорт Пампорово ще трае около четири часа, а Истанбул е генериращ пазар от близо 22 млн. души, коментира Ботев. По този начин могат да се привлекат у нас уикенд-туристите на Истанбул, смята той.
Освен това може да се използва и потенциалът на балнео и СПА курортите в района. Това, по думите на Ботев, е причина държавата да започне да мисли изпреварващо как да се популяризират тези дестинации, защото само след 6 до 12 месеца тази магистрала ще заработи. По данни, цитирани от Ботев, за миналата година ръстът в зимните ни курортни на турските туристи е 61 процента.
Сред новите генериращи пазари за България той открои Китай и Далечния Изток. Все повече се увеличава делът на държавите, чиито граждани не идват в България за почивка на море /Италия, Испания, Франция/, а посещават страната ни заради културно-историческото й наследство, допълни той.
)