За първи път се прави такова проучване при 15-годишните ученици какви умения имат за решаване на проблем. Няма нужда от специализирани познания, но явно има нужда от житейски опит, каза министър Анелия Клисарова.
За да се реши проблемът, възможно е да бъдат изготвени специални учебни помагала, които да подготвят учениците за реалния живот.
Българските ученици са на предпоследно място сред 44 държави според начина, по който решават задачи, свързани с реални проблеми от действителността. Резултатите от изследването бяха представени от министъра на образованието Анелия Клисарова.
Международното изследване PISA се провежда на всеки три години сред 15-годишните ученици. Тази година за първи път задачите са мултидисциплинарни и проверяват реални житейски умения. Според обявените днес резултати страната ни заема незавидното 43 място.
Същността на проучването е свързано с възможността на образователната система да създаде реални житейски умения, допълни министърът и уточни, че парадоксално добрите резултати в отделни дисциплини на българските ученици не съвпадат с тяхната житейска подготвеност. Явно нашите ученици не са подготвени за решаване на проблеми. Тези знания, които получават в училище да ги прилагат в живота, коментира Клисарова .
)