Край на бутането и ръгането в софийското метро. С 10 нови метровлака трафикът на метрото ще се успокои. Те ще тръгна по маршрута от догодина.
Сега минималният интервал на движение на влаковете по двете линии на метрото е в пиковите часове е около три минути, отбеляза Братоев.
Той даде за пример лондонското метро, където мотрисите се движат през 2 минути.
Влаковете вече са доставени, те са закупени по ОП "Околна среда" за разширението на метрото. Това съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова, която заедно със зам.-кмета Любомир Христов и директора на "Метрополитен" Стоян Братоев се вози на един от метровлаковете от "Обеля" до СУ "Св. Климент Охридски".
Влаковете са кооперирано производство между японската фирма Hitachi и руската "Метровагонмаш", посочи Стоян Братоев. Той каза, че двигателите са от най-ново поколение, което е голямо предимство. Влаковете са от шест вагонни части, между които има проходи, допълва БТА.
Мотрисите са енергоспестяващи, климатизирани, изработени от неръждаема стомана, по-комфортни за пътниците. Всеки влак е със 140 седящи места и 930 правостоящи, отбеляза Братоев. По думите му с доставката на новите мотриси столичният "Метрополитен" вече разполага с 52 влака.
С откриването, през 2015 г. на новите линии при летището и Бизнес парка в "Младост" 4, интервалът между влаковете, които ще се движат от Бизнес парка до Сливница ще се скъси до 2,5 минути. Това е вече съизмерим интервал с големите западни метрополитени, коментира Братоев.
)