Работата по 34-километровото трасе от Димитровград до Харманли от шест месеца е замряла, а крайният срок за откриването е август.
Ако договорът бъде прекратен, това ще е прецедент в магистралното строителство у нас. Днес няма нито един подобен случай при проекти в пътния сектор, които се финансират от ОП "Транспорт".
Строителството на другия участък от 31 км - от Оризово до Димитровград - е спрян заради археологически разкопки. Той трябва да е готов до ноември. Изпълнител е италианската "Чи Ем Чи Ди Равена", която спечели търга с оферта за 133,1 млн. лв.
"В международен план "Марица" е по-важна от "Тракия", тъй като поема целия транзитен трафик от Турция и Близкия изток", отбелязва инж. Лазаров.
Аутобанът е дълъг 117 км и тръгва от пътен възел "Оризово", където се осигурява връзката с "Тракия", минава покрай Димитровград, Хасково, Харманли, Любимец, Свиленград и стига до ГКПП Капитан Андреево.
Договорите със строителя на лот 2 на магистрала "Марица" може да бъдат прекратени и да се обяви нова обществена поръчка. Това съобщи шефът на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров, пише в. "Преса".
Отсечката се строи срещу 122,1 млн. лв. от обединението "Марица Хайуей", в което влизат австрийската "Порр Технобау" и българската "Пътностроителна техника". Те имат финансови проблеми и се бавят с разплащането към доставчиците и наемодателите на техника. Същевременно АПИ е изплатила на консорциума всички дължими суми за извършената работа - близо 65 млн. лв.
"До този момент строителите многократно са показвали, че не могат да се справят с обекта. Ако в най-кратък срок не се мобилизират, ще си вземем неустойките съгласно договора и ще направим нова процедура. Лошото е, че по този начин строителство ще се отложи във времето, но пък ако дойде сериозен изпълнител, аутобанът може да се доизгради в рамките на няколко месеца", каза инж. Лазаров.
5 декември 2025 г. в 09:08 ч.
)