Според хората, които работят в рециклиращите фирми у нас, българинът вече си прави сметката, особено когато става въпрос за автомобил.
Преди седем - осем години българите първо започнали да връщат старите руски коли, за които и резервни части трудно се намират. Оттогава са и тези автомобили на площадката, които отдавна не могат да се видят по родните пътища.
Все повече автомобили се предават в рециклирищите фирми у нас. Причината - ремонтът на старата кола излиза доста скъпо, а дори и да не е в движение, трябва да й се плаща данък. Затова според хората в бранша е много по-изгодно да предадеш колата си за рециклиране, за което получаваш и пари.
"И то простата сметка - за плащане на данъци, винетки, годишни прегледи и евентаулно ремонти, се оказва, че тези 15 - 20 - 25-годишни автомобили е по-изгодно да се предадат в нашите оргаянизации", твърди Николай Ангелов, представител на фирма за рециклиране, цитиран от БНТ.
"При нас има "Москович 406" от '68 г. Представете си за град Добрич какво значи тази кола. Той дойде при нас в движение и човекът, който ни го донесе, неговите думи бяха следните: "Моето момче, в Добрич имаше само трима души с такива автомобили - аз, попа и кмета".
Около 80% от една кола може да се рециклира и полученият материал отново да се използва, допълва още Ангелов. Компанията работи и в областта на разделното събиране на електрическо и електронно оборудване. Затова и съвместно с общината в Добрич се организират акции за излезли от употреба радиоапарати, телевизори, печки, бойлери, включително и мебели. Първата такава ще се проведе на 26 април.
)