"Валентино" получи "зелени точки" в три категории продукти – кожи, опаковки и тъкани, благодарение на ангажираността на марката към "закупуване на суровини с нулево обезлесяване и политика за нулеви отпадъци в текстилното производство".
Същия упрек получиха и "Ерменеджилдо Дзеня" и "Версаче", които не пазят достатъчно горите и се задоволяват с това "да могат да проследят покупките на кожи".
На дъното на класацията са седем големи марки. "Роберто Кавали" получи три "червени точки", защото от марката не са дали ясни отговори в изпратения им въпросник и не са направили нищо насърчаващо.
Природозащитната организация "Грийнпийс" класира 15-те големи модни къщи за ефекта им върху околната среда, като отличи ангажираността на италианската марка "Валентино" за нейното опазване, предаде БТА.
След "Валентино" се нареждат "Армани", "Диор", "Вюитон", "Гучи", които също са взели мерки за "нулево обезлесяване" в производството на кожи и опаковки. Тези четири марки обаче получиха критики от организацията, че още не са се ангажирали в "мода без токсични субстанции".
"Алберта Ферети", "Шанел", "Долче и Габана", "Ермес", "Прада" и Трусарди" получиха по три "черни точки", защото въобще не са си дали труда да отговорят на въпросника. Това отношение показва, според "Грийнпийс", че те не желаят "да започнат диалог" и да отговорят на желанието на потребителите".
)