"Хората искат да дойдем веднага, но ние не можем да стигнем при тях, защото всички електропроводи са все още на земята", казва Ернандес.
В сряда, първия ден след бурята, когато хората се опитаха да се върнат към обичайното ежедневие, много собственици на магазини и улични търговци се активизираха, за да извлекат максималното от тази рядка бизнес възможност.
Разбира се, цените скочили рязко, разказаха хората в засегнатите райони. Таксиметровите апарати не всеки път били включени, а ниските такси при ранно паркиране били тотално забравени.
Със светкавична рекламна кампания по електронната поща магазинът обявил, че прави намаления на японския зелен чай за успокоение, както и на комплекти игра на табла.
Докато историческата буря Санди вилнееше из американския Североизток, прекъсвайки електричеството и парализирайки трафика в Ню Йорк и извън него, американският предприемачески дух имаше своя момент на процъфтяване, разказва БТВ.
Джовани Ернандес, специалист по подрязване на дърветата, работещ в богатото градче Милбърн, в Ню Джърси, заяви в интервю за местни медии, че хората направо полудели по неговите услуги и той получавал по стотици телефонни обаждания заради прекършени дървета в частните имоти.
Лошите новини за собствениците на къщи са чисто и просто добри новини за строителните фирми и за търговците на стоки за дома, много от които имаха трудности в последните години, когато цените на жилищата в САЩ се сринаха, а безработицата нарасна, коментира Ройтерс.
В Западен горен Манхатън кварталният магазин "Бийкън - бои и железария" е бил пълен с клиенти, чакащи на дълги опашки, за да бъдат обслужени. Бензинът и генераторите се оказали най-търсените стоки в целия район, където хората дълго пътуват до работа.
Опашките пред бензиностанциите пък били изпълнени с изнервени хора, защото повече от половината от бензиностанциите в района на Ню Йорк и Ню Джърси са останали затворени заради изчерпване на горивото и спирания на тока, казват представители на бранша.
Заради бурята поскъпнали и обичайни неща като кафето и сладкишите. Някои собственици на магазини и кафенета разбрали, че не трябва да полагат особени усилия, за да привлекат клиентите, чувстващи се обхванати от клаустрофобия, прекарали часове наред затворени у дома.
По-големите вериги магазини в района също се опитали да привлекат клиенти по време и след Санди. "Барнис" в Ню Йорк организирали разпродажба, наречена "Върнете се към обичайния ритъм на живот, но със стил". Тя започнала в полунощ в понеделник срещу вторник, малко след като ураганните ветрове на Санди започнали да намаляват.
Някои хора пък буквално давели мъката си от щетите, причинени от бурята, в магазините за спиртни напитки. От тази възможност бързо се възползвал намиращият се в Бруклин магазин за вина и спиртни напитки "Гнарли". Той останал отворен от неделя до вторник и дори в периодите на бурни пориви на вятъра потокът от клиенти не секнал. "Неделя ни беше най-натовареният ден в годината досега. Продажбите бяха също толкова добри, като на Бъдни вечер миналата година", похвали се управителят на магазина Бен Розентал.
)