)
Програмата разпознава местата, на които има намеса на Фотошоп и ги оцветява в различни цветове
В снимката има геометрична промяна
Снимките на Анджелина Джоли и Джордж Клуни са с ниска степен на ретуш, съответно 1 и 2
Последвайте канала на
Програмата разпознава местата, на които има намеса на Фотошоп и ги оцветява в различни цветове
В снимката има геометрична промяна
Снимките на Анджелина Джоли и Джордж Клуни са с ниска степен на ретуш, съответно 1 и 2
Последвайте канала на
Двама учени от университета в Дартмут в Ню Хемпшир създадоха програма, която разпознава „следите” от Фотошоп.
Хани Фарид и аспиранта Ерик Ки били доста обезпокоени от непрекъснатата поява на нереални образи на звезди и модели по страниците на списанията и в рекламите.
Щом отворите, което и да е от лъскавите издания, вие попадате в свят на хора с идеални фигури, безупречни кожи и прекрасни коси … В повечето случаи обаче тези фотоси не отговарят на реалността, а Фотошоп вече не се използва за коригирането на дребни недостатъци, а за цялостни промени във визията.
Световните здравни организации започнаха все повече да се съсредоточават върху този проблем. Според специалистите употребата на сериозна компютърна обработка въвежда в заблуда обикновените хора, които се стремят да заприличат на един в действителност нереален и непостижим образ.
Невъзможността за постигането на тези цели води до депресивни състояния, които имат пряка връзка със стреса, понижаването на самочувствието и цялостното здравословно състояние на човек.
Учените смятат, че е нужно читателите да знаят колко и какви промени са били направени на една или друга снимка, в което и да е списание.
Специалистите създали програма, която сравнява две снимки и показва разликите между тях, тя открива геометрични (увеличаване или намаляване на части от тялото) и фотометрични разлики (изглаждане на бръчки, петна, целулит и др.).
Учените анализирали 468 двойки необработени и ретуширани снимки, а след като анализирали резултатите изработили скала на промените – от 1 до 5, в която 1 съответства на много малка промяна, а 5 на значителна такава.
„Ние вярваме, че интересите на рекламодателите, издателите и потребителите могат да бъдат защитени чрез поставянето на определени точки от скалата под всяка снимка. Този рейтинг ще информира обикновените хора затова колко публикуваното се различава от реалния образ” – казва Хани Фарид.
Допада ли ви тази идея?
Примери за следващите три степени на ретуш
Ниски степени на ретуш
Високи степени на ретуш
Ниски степени на ретуш
Високи степени на ретуш