Снимка, публикувана в автомобилния сайт Jalopnik "умната" кола е издърпана встрани от пътя след лек сблъсък с друга "обикновена" Toyota Prius. Инцидентът е станал близо до седалището на компанията.
По закон самоуправляемите коли трябва да имат водач зад волана, който трябва да поеме контрола, ако нещо се обърка. От Google заявяват, че колата е била управлявана в ръчен режим по време на инцидента.
През юни тази година Невада се превърна в първия американски щат, който узакони самоуправляемите коли. Събитието тогава бе отбелязано като триумф за амбициозните планове на Google.
Мисията на Google да популяризира коли, които могат да се управляват сами, изглежда удари на камък в петък (5 август). Тогава се разбра, че едно от автоматичните возила на компанията е претърпяло инцидент. Но по ирония на съдбата, от компанията съобщиха, че точно в този момент колата била управлявана от човек, информира в. "Лос Анджелис Таймс".
"Безопасността е наш основен приоритет. Една от целите ни е да предотвратим удари като този, които се случват при ръчно управление" заяви говорител на Google, добавяйки, че колата е изминала над 160 хиляди мили на автономен ход без нито един инцидент.
Компанията, създала най-популярната търсачка в света, от години работи върху проекта, който да "изхвърли" човешките шофьори от мястото зад волана. Тя постига това чрез вграждането на компютърни системи, радари, видеокамери и лазери в прототипи, базирани върху популярният хибриден модел Prius на Toyoata. Google предвижда се така оборудваната да бъде много по-сигурна на пътя, тъй като системите ѝ не биха допускал грешки поради умора и разсейване и винаги ще бъдат нащрек за опасни ситуации.
Осен за подобряване на безопасността, този тип системи ще помогнат и за намаляването на трафика по магистралите, обясни по-рано тази година Себастиян Трун – професор по роботика в университета в Станфорд и ръководител на проекта на Google.
"Осъзнавате ли, че можем да повишим капацитета на магистралите два или три пъти, ако разчитаме на роботизираната, а не на човешката прецизност при движение на автомобилите в колоната? Тогава колите ще се движат в по-прави редици и по-близко една до друга, без това да създава риск от катастрофи. Така да се справим със задръстванията по магистралите", заяви Трун в речта си по време на конференция в Калифорния през пролетта.
)