От Агенция „Пътна инфраструктура” показаха кадри от вече готовата и пусната в експлоатация автомагистрала „Люлин”. Представителите на Европейската комисия изразиха задоволство, че виждат проекта завършен.
Към днешна дата общото изпълнение в сектор транспорт на ИСПА показва, че са разплатени над 490 млн. евро, съобщиха от МТИТС.
Това стана ясно на заседанието на Комитета за наблюдение на ИСПА, съобщиха от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Искане за удължаване на финансовия меморандум бе изпратено от България и от Румъния. Положителното решение на Комисията ще позволи мостът да бъде завършен с европейско финансиране, въпреки огромното забавяне, което е било допуснато през миналите години. Очаква се крайният срок, който изтече в края на 2010 г., да бъде удължен с още две години.
Към днешна дата са изпълнени 63% от строително-монтажните работи по мостовото съоръжение. Разплатените средства са в размер на 85 млн. евро. По другия договор – за изграждане на прилежащата инфраструктура, са изпълнени 57% от строителните дейности, а разплатените средства надхвърлят 38 млн. евро.
Основният проблем на изпълнителя, свързан с осигуряването на необходимите количества материал за насипи, вече е разрешен. Официалното разрешение на концесията за добив на строителни материали беше дадено с решение на Министерски съвет, а изкопните работи започнаха на 24 юни.
На заседанието бяха обсъдени и другите два проекта в сектор транспорт на ИСПА – жп линията Пловдив – Свиленград и АМ „Люлин”. По фаза 1 на жп трасето, от Крумово до Първомай, са изпълнени 98% от строителните работи. Дейностите по железния път са приключили, а контактната мрежа е готова. Остава да бъдат завършени електрификацията, въвеждането в експлоатация на надлезите по трасето и изграждането на подстанция Крумово, като към момента са изградени 85 % от нея.
Разплатените средства по фаза 1 са в размер на 89,3 млн. евро. По фаза 2, от Първомай-Димитровград, са изпълнени 78% от строителните работи, а разплатените средства са 55,5 млн. евро. Останалата част от линията, от Димитровград до Свиленград, бе включена в обхвата на Оперативна програма „Транспорт”, като апликационната форма на проекта вече е готова и е изпратена в Европейската комисия.
)