Георги Терзийски с коментар за уволнението си и строителството на автомагистрали

Кадър Nova
share

Бях извикан от заместник-министъра на Регионалното развитие. В заповедта ми за уволнение пише „по преценка на министъра“. Това не ме изненада. Изненада ме официалното съобщение на МРРБ, с което бяха посочени други мотиви. Моята версия е, че министър Комитова е подведена. Това нямаше да се случи, ако ни беше извикала и бяхме обсъдили мотивите. Това сподели бившият шеф на АПИ Георги Терзийски в студиото  на сутрешния блок на NOVA.

Той коментира казуса с авансите: „Това, което прави Министерството са внушения. Предполагам, че го прави, за да изглежда по-оправдано нашето уволнение“. Проектната готовност е следствие от плащането на аванса, защото са част от подготовката за строителство: „Колегите се опитаха да обяснят, че с тези пари се капарират материали“.

Инж. Досев с коментар за случващото се в АПИ

По думите му, ако АМ нямат пари да закупят материали това би увеличило цената на строителството. Определи 5-те млрд. като „внушение“: „Те са за ангажименти, гарантирани от българското правителство. Това не са пари в сметките на АМ. Това са ангажименти, за да може тези обекти да бъдат гарантирани. Ако не бяха осигурени тези пари, сега нямаше да говорим за изграждането на обекти“.

Терзийски цитира изследване на Камарата на строителите, според което в България се строят магистрали най-евтино: „Единствената АМ, която изпреварва европейски АМ е „Люлин““.

Водещи новини

Още новини