От ЦГМ отново демонстрираха как се ползват новите карти за градския транспорт

Булфото (архив)
share

Нещата са в реда на нормалното, начинът и формата на валидиране не са непознати за тези, които ползват градският транспорт в столицата. Това стана ясно от думите на изпълнителния директор на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) Димитър Дилчев по време на демонстрация как се валидират новата карта за пътуване в публичния транспорт на София Ultra light, предназначена за пътувания в рамките на 30 минути -за 1,60 лв., или на 60 минути -за 2,20 лв., и хартиеният билет с QR код , който срещу 2 лв. може да се закупи от водачите на превозните средства.

Поводът за събитието бяха неяснотите, за които сигнализираха граждани след въвеждането на превозния документ на 1 януари.

Ако случайно даден валидатор в превозното средство не работи, отивате на следващия и допирате своята карта, банкова карта или смарт устройство. Ако по някаква причина, макар и рядко, в някое превозно средство цялата система не работи, контрольорът, когато се качи, регистрира това нещо, подава необходимия сигнал и проверка в това превозно средство не се извършва, каза Дилчев в отговор на въпрос какво би се случило, ако устройствата за валидиране не са в изправност.

ЦГМ ще глобява с 3 лв. всеки, който не е валидирал своя превозен документ. Оттам съобщиха, че дават гратисен период от два месеца, в който притежателите на абонаментни карти могат да не се отчитат в системата.

Как ще се валидират новите билети, купени от шофьора в градския транспорт в София?

„Само за първите три дни на тази година има толкова валидации в столичния градски транспорт, колкото за две седмици на месец декември, така че постепенно хората започват да свикват“, каза Дилчев. Той напомни, че валидацията е застраховка за пътниците и начин за улесняване на центъра за узнаване навиците на пътуване на гражданите.

Той посочи още, че „изключително популярно сред пътниците е заплащането с банкова карта“ и че  регистрираните покупки на билети по този начин достигат около един милион месечно. Като най-използвани абонаменти карти за градския транспорт миналата година, той посочи годишната и месечната и изрази надежда хората да се ориентират все повече към дългосрочните превозни документи. 

„През последната година във финансовата ситуация в сектора беше тежка за ЦГМ, но ние не поставяме на първо място парите. Идеята на тази тарифна политика е да привлече повече хора в градския транспорт. Това означава по-чист град, по-освободен град от автомобилите и като вторичен ефект и повече проходи за системата за транспорта в столицата“, отговори Дилчев на въпрос не е ли по-изгодно за ЦГМ гражданите да заплащат 12 месеца карта по 35 лв за метрото, както бе досега. 

Картата за една линия не фигурира никъде в Европа. Разбирам навиците на хората, но се надявам с превозните документи, които имаме, с начините на разплащане, които се предлагат поетапно и това да бъде преодоляно. Градският транспорт е една интегрирана система, ние не работим за една линия, не плащаме за една линия, не плащаме за един трамвай. Идеята е така да направим, че всички заедно да ползваме повече градски транспорт и да ходим пеша в София и да не ползваме автомобили, заяви ръководителят на ЦГМ по повод стартирането на петиция с искане за връщане на месечната абонаментна карта за една линия.

Водещи новини

Още новини