Най-опасните участъци са в Софийска област, защото минават почти всички магистрали и основни първокласни пътища, но има много отсечки, които не са ремонтирани, като например отсечката от София към Ботевград по Хемус, знаем отсечката по Искърското дефиле, която също е в не добро състояние. Това посочи пред БНР инж. Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.
„Сега се прави магистрала "Европа", която трябва да реши тези проблеми, магистрала "Люлин" също не е в добро състояние, магистрала "Тракия" до Ихтиман също стават много катастрофи, Подбалканският път е също много лош, пътят София – Самоков също е изключително опасен“, коментира той.
„Трябва да направим оценка на риска на потенциално опасните места, както направиха в Гърция и за това ще получат пари от Европейската банка за развитие в размер на над 400 млн. евро, за да си оправят опасните места. Ние в България нямаме досега извършена оценка на риска. Агенцията за пътна безопасност трябва да даде отговор на този въпрос. А тя работи вече две години, за да управлява риска, но още не го е направила. Трябва държавната администрация да се раздвижи, защото ние от института сме НПО и не можем да го направим. За да могат да се използват европейските инструменти", настоява Милчев.
Той предлага АПИ да излезе от МРРБ и да се слее с Агенция пътна безопасност, пряко подчинена на МС. Защото така ще се приоритизират проблемите на пътищата, които са видими за всички.
"Харченето на парите ще стане по–прозрачно. И не последно място експертите от държавната агенция ще могат заедно с АПИ да управляват по добре оценката на риска. Тогава ще има наистина експертно управление и на проблемите, и на харченето на средствата - смятаме че това е пътят. Затова посочваме защо оценката на риска е толкова важна", заяви Милчев.