От днес „БДЖ - Пътнически превози” ЕООД и „Информационно обслужване” АД въвеждат в пробна експлоатация пълната функционалност на билетоиздаващата система, която включва възможността за онлайн закупуване на билети за всички влакове на територията на страната.
Системата е изпитвана многократно в тестова среда и за нейното нормално функциониране е много важно да бъде приложена пробно в реална среда, като са взети мерки за своевременно отстраняване на евентуално възникнали неточности в конкретни ситуации, съобщават от железницата.
Системата за онлайн резервации и продажба на билети предлага бърз и удобен начин за закупуване на железопътни билети, независимо от местонахождението на клиента, като позволява визуален избор на спални и седящи места, съгласно композицията на всеки влак. Разплащането се осъществява по електронен път с най-масово разпространените кредитни и дебитни карти. Билетът се получава на електронната поща на регистрирания клиент.
Особено удобна за клиентите е възможността да се закупуват билети от таблети и смартфони. По този начин не е задължително билетът да се разпечатва на принтер, тъй като той се валидира от кондуктора във влака директно от мобилното устройство. Онлайн платформата на билетозидаващата система е достъпна на адрес: https://bileti.bdz.bg/.
Билети могат да бъдат закупени онлайн не по-късно от три часа преди заминаване на конкретния влак по разписание. Поради продължаващия процес по обработка на заявки, в първоначален етап все още ще бъде достъпна и платформата за онлайн резервации и продажба на билети за ограничен брой влакове на адрес: https://bdztickets.com/.
Екипът на БДЖ се обръща с молба към своите клиенти да сигнализират при забелязани пропуски и възникнали проблеми при закупуването на билети на телефон: 0889 071 139 или на електронна поща: onlineticket@bdz.bg.