В момента в България е сбъркал модела, който регулира безопасността на пътя. Има три основни проблема, които трябва да бъдат отстранени. Това каза Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадали при катастрофи, в предаването "Още от деня" по БНТ.
Остаряло законодателство, което не наказва дребните нарушения е един от големите проблеми у нас, посочи Тодоров. Според доплака да МВР 50% от глобите у нас не се плащат. Това поражда чувство на безнаказаност. Следващата стъпка, която правят нарушителите е да направят тежки нарушения.
Според последните данни в момента България е на трето място в света по брой загинали при катастрофи – 90 на всеки 1 000 000 души. За последните 10 години у нас за загинали 10 000 души - колкото населението на Сопот или Банско, а броят на ранените е равен на живеещите в Перник, поясни Владимир Тодоров.
Той допълни, че загубите за икономиката у нас годишно в следствие на ПТП са около 2% от Брутниния вътрешен продукт или 1,2 млрд. лв.
Нивото на обучението на младите шофьори също е сериозен проблем. Те трябва да имат специален статут на пътя. Друг сериозен проблем, който отлежава от години е фактът, че няма система за финансиране на пътната безопасност. В същото време държавата инвестира милиони, за да следи за пътни нарушения. Приходите от глоби трябва да бъдат инвестирани в пътна безопасност.
Въвеждане на електронна комуникация. Уникалният номер на шофьорската книжка да стане имейл, така ще се поддържа връзка и ще има по-засилен контрол, предлагат от асоциацията.