Балетисти от цял свят искат да са в трупата на Софийската опера - примата Сара-Нора Кръстева, директор на балета, получава поне по 20 имейла на ден с молби за прослушвания. Балетът на Софийската опера вече е международна трупа - за първи път, каза Кръстева днес на пресконференция.
Част от артистите са се представяли на нашата сцена, други предстои да дебютират, а някои са от съвсем скоро. Световният авторитет на Балета на Софийската опера, високото ниво, поддържането на традициите в класическия балет и разнообразието на репертоара, което дава възможност за развитие на младите артисти, са ги привлекли към нашата трупа според отговорите им на въпрос на БТА.
"Ветеранът" между тях е Корадо ди Лоренцо от Италия, който е в София от 2011 г. и вече говори български. Дори се пошегува, че е готов да дава уроци - срещу определена такса - на по-новите си колеги от странство. Той има солистични партии в "Лебедово езеро" и в "Спящата красавица". Другият италианец в състава - Джузепе Канале, е тук от миналия сезон, след като е учил в Германия и е дебютирал в балета в Острава, Чехия. Парижанката Шарлот Берар, дипломирала се в Лондон, е приета в Балета на Софийската опера от септември миналата година. Ерина Нишитама от Япония е била в Белгия и в Полша. Тук е от март, а на 29 април - Международния ден на балета, ще дебютира в главната роля в "Копелия" от Делиб. Избрахме това заглавие за празника, защото е първият български оперен спектакъл, а с участието на Ерина заявяваме международния характер на трупата, отбеляза Сара-Нора Кръстева.
За истински късмет смята присъствието си в Балета на Софийската опера новодошлият Александър Такедоми /Швеция/Япония/, който е в трупата от 1 април. Той е роден в Стокхолм. Започнал обучението си по класически балет в Австралия.