Без Авиоотряд не може, въпрос на сигурност е, обяви един от пилотите му

share

Без Авиоотряд не може. Ако отидете в Брюксел, ще видите, че на Летище Брюксел белгийците са направили един перон, който е изпълнен само с правителствени самолети.

Това увери в предаването „Събуди се“ по Нова телевизия командирът и инструктор на „Фалкон“-а Атанас Марков, който по време на инцидента преди няколко седмици е бил обслужващ пилот на борда.

Припомняме, заради проблем с колесника на правителственият самолет премиерът Бойко Борисов не успя да отпътува от първия път за срещата на евролидерите в Брюксел. Машината кръжа над София повече от час.

„Всичко е въпрос на сигурност. Никой няма да може да гарантира сигурността на тези хора, ако се качат в Първа класа на който и да е самолет“, аргументира се още Марков.

Пилотът обаче изрази лично мнение, че един 20-30 местен самолет на властта би бил по-подходящ от сегашния, който е със 100 места.
Също така, по думите му, е хубаво да се направи и един хангар, където този самолет да се помещава.
„Струва по-малко от милион да се направи един хангар“, уточни Марков.

Инцидентът с колесника за Атанас Марков не е сериозен, определя го като проблем в ежедневната практика на пилотите.
„Това не е никакъв голям проблем, но е неприятен. Няма никаква опасност нито за самолета, нито за пътниците. Единственото, което наистина трябва да се наложи, е да се прекрати полетът“, посочи той.

Конкретно на „Фалкон“-а имаме две системи за пускане на колесник без електроника, гарантиращ сигурността на пътниците, подчерта Марков.

Той потвърди, че шефът на Авиоотряда е напуснал поради липсата на средства за нормално поддържане на правителствените самолети.
„Аз съм от 2010 година, средства не са се пестели и самолетите са в перфектна годност. Аз лично се надявам, че този проблем ще бъде решен“, отбеляза един от пилотите на правителствения „Фалкон“.

Атанас Марков изрази крайното си възмущение от твърденията на разследващия инспектор от академията в Тулуза Ангел Борисов, че той е разследвал инцидента от 2008 година с президента Първанов на борда на „Фалкон“-а, пътуващ към Мексико. Тогава възникна проблем и самолетът кръжи дълго време над Азорските острови.

„Неговите твърдения, че той е разследвал този случай са крайно неистински, подготвил съм му някои изненади на г-н Ангел Борисов“, коментира Марков и показа готовият доклад за инцидента от 2008 година, който доказва, че Борисов не е имал участие в разследването.

Иначе Марков направи обширна ретроспекция на случилото се с правителствения самолет на 11 февруари с премиерът Борисов на борда:
„След кацане, съгласно разпоредбите на комисия, самолетът бе запечатан на нашата стоянка, на следващия ден бе повдигнат на крик, извършиха се няколко проби. Бяха допуснати инженерите, швейцарците – те смениха част от компонентите на системата – датчици, компютри. След това пак бе извършена 4-5 пъти проба – успешна. На следващия ден извършихме облитане напълно успешно. Швейцарците по време на облитането също бяха на борда. След това ни беше позволено да извършим полет. Облетяхме станцията на Черни връх и ето тук той даде подобен проблем. Комисията отново запечата Фалкона, тъй като има конфликт на интереси“.

Водещи новини

Още новини