Три важни пътни проекта са на път да закъснеят фатално заради забавени отчуждителни процедури, научи „Монитор”.
Два от тях са в София - Западната дъга и Северната скоростна тангента, а третият отсечката от Сандански до Кулата на АМ „Струма”. Обектите се финансират с пари от еврофондовете и неспазването на пусковите срокове може да донесе неприятности с усвояване на одобрените пари от Брюксел.
От Западната дъга на Софийския околовръстен път след около 2 месеца трябва да бъде пуснат първият участък между автомагистралата и бул. „Европа”. На обекта за довършване има 3 големи съоръжения. Естакадата над западния край на бул. „Царица Йоана” е почти готова. Пътният възел при бул. „Сливница” е с неголям напредък, а мостът над река Какач е в начална фаза на изпълнение. По информация на пътната агенция и тук основната пречка за цялостното завършване на обекта са недовършени отчуждителни процедури. Причината е трудности при установяване на собствениците на засегнатите имоти и техните наследници.
Проблемите на Западната дъга не свършват дотук.
За участък от моста при р. Какач до бъдещия пътен възел със Северната тангента предстои Върховният административен съд да се произнесе по повод обжалването на решението за прекратяване на тръжната процедура от АПИ. Последното заседание на ВАС бе на 13 май 2014 г.
През април Европейската комисия одобри апликационната форма на проекта за изграждане на Западната дъга на Софийския околовръстен път. Цялата дължина на трасето, за което ще се дават пари от ОП „Транспорт”, е 8,5 км.
Проектът за отсечката от бул. „Бъкстон” (при резиденция „Бояна”) до АМ „Люлин” е на Столична община.
Предстои разглеждането му от специализиран експертен съвет на АПИ. Агенцията е възложила изработването на трафик прогноза за участъка, уточниха от ведомството.
Преди време общинарите предлагаха на едно от основните кръстовища на околовръстното с бул. „Цар Борис ІІІ” да няма пътен възел, а естакада, която да го прескача, а първата връзка с останалите пътни артерии в района да е западно от новата част на кв. „Овча купел”, втората е при разклона за Суходол и след това чак при АМ „Люлин”. Според пътни специалисти това не е правилно, защото по Южната дъга има много повече пътни възли на много по-малки разстояния. Продължението на бул. „Цар Борис ІІІ” е старият път към Перник през прохода Владая, припомнят те.
На лот 4 на „Струма” не му провървя и заради грешка в проекта трябваше да се преместват подземни съоръжения. За да стане това обаче, се наложи допълнително отчуждаване на около 7 дка и отлагане на пусковия срок за октомври.
За Северната скоростна тангента на София тепърва ще се водят над 260 дела от недоволни собственици на терени, които трябва да бъдат отчуждени. Проектът за тази магистрала ще се финансира с пренасочени средства от оперативна програма „Околна среда” (2007-2013) и е много важно, за да не се изгуби еврофинансиране за около 240 млн. лв.
Три важни пътни проекта са на път да закъснеят фатално заради отчуждения
- 26.05.2014 | 06:55
- 1526