Книжата на френската компания за луксозни стоки „Керинг“ (Kering) се сринаха с повече от 9 на сто, след като групата предупреди, че очаква рязък спад в печалбата през първото полугодие, съобщи Си Ен Би Си.
„Керинг“ очаква годишен спад на оперативните си приходи в диапазона от 40 до 45 процента през първата половина на 2024 г., което се дължи на намаляващото търсене на продукти на водещата ѝ марка „Гучи“ (Gucci).
В следобедната търговия акциите на „Керинг“ си възвърнаха част от сутрешните загуби и към 15:30 часа бълг. време се търгуваха със 7,27 на сто под нивото при затварянето на вчерашната търговия.
Председателят и главен изпълнителен директор на френската компания Франсоа-Анри Пино заяви, че намаляването на перспективите идва, след като представянето ѝ се е „влошило значително“ през първото тримесечие.
Въпреки че очаквахме предизвикателно начало на годината, бавните пазарни условия, особено в Китай, и стратегическото препозициониране на някои от нашите (модни) къщи, като се започне с „Гучи“, изостриха натиска за намаляване на позицията ни, посочи Пино в изявление.
Продажбите на групата са намалели до 4,5 милиарда евро през първото тримесечие, което е спад с 10 на сто на годишна база.
Продажбите на „Гучи“ през първото тримесечие спаднаха с 18 на сто, оставайки малко под прогнозите за 20-процентово намаление.
През четвъртото тримесечие на миналата година „Керинг“ отчете 6 на сто по-малко приходи, отколкото през същия период на 2022 г. Продажбите на „Гучи“ бяха надолу с 4 на сто, припомня БТА.