Заедно срещу разхищението на храна: Кампанията "Добрите яйца" на Hellmann’s събра над 22 000 лв за Българската хранителна банка

share

Малко преди тазгодишните великденски празници Hellmann’s Bulgaria, в партньорство с яйца „Ангелов“ и търговска верига „Фантастико“, стартираха специалната кампания „Добрите яйца”, чиято цел бе подкрепа за Българската хранителна банка и насочване на общественото внимание към разхищаването на хранителни продукти.

Световно проучване на ООН* сочи, че 1/3 от храната се изхвърля, а само в Европейския съюз ежегодно на боклука отиват над 87 тона храна. Това е и причината държавите в ЕС да поемат ангажимент да намалят разхищението на хранителни продукти наполовина. 

С цел да стартират този важен диалог и в България, от Hellmann’s организираха специална инициатива в подкрепа на единствената организация у нас, която полага грижи за намаляване на количествата изхвърлена храна и преразпределението им към хора в нужда. Целта на Българската хранителна банка е превръщането на излишната и годна храна в ресурс, а ежеседмично храната осигурена от различни програми на хранителната банка достига до над 8000 души.

В кампанията „Добрите яйца” се включиха близо 4000 души, а благодарение на техните дарения и тези на Hellmann’s и партньорите от яйца „Ангелов“ и търговска верига „Фантастико“, събраната сума за Българска Хранителна банка достигна над 22 000 лева.

Механиката на инициативата бе доста нестандартна, като в периода 15 април до 25 май в търговската мрежа на селектирани магазини Фантастико бяха разпространени лимитирани кутии от яйцата с кауза. Във всяка от кутиите имаше 7 яйца, а потребителите заплащаха 10. Стойността на липсващите 3 яйца пък се събираше в подкрепа на Българска Хранителна банка. Организаторите от Hellmann’s Bulgaria и всеки един от партньорите в кампанията – Фантастико и яйца Ангелов - направиха насрещно дарение, равно на събраната сума от потребителите. Така за по-малко от месец „Добрите яйца” успя да събере над 22 000 лева, които ще бъдат разпределени от Българска Хранителна банка към хора в нужда.

В инициативата участие взеха и популярни лица като Мария Силвестър, Маги Джанаварова, Крис Захариев и Лора Капустина, които освен, че подкрепиха каузата, призоваха и своите последователи в социалните мрежи да обърнат внимание на своето отношение към храната. 

Така инициативата на Hellmann’s Bulgaria успя да събуди диалога за разхищението на храна в българските домакинства и да отвори пространство за по-осъзната консумация на хранителни продукти.

Следете и за още подобни инициативи в социалните мрежи на Hellmann’s Bulgaria, които не изхвърлят храна, защото я обичат.

* Според FAO повече от 30% от нашата храна се изхвърля - допълнителна информация по темата можете да получите тук

(платено съобщение)

Водещи новини

Още новини