Повече от половината фирми в България няма да раздават великденски бонуси.
Това показват данните от проучване на Българската търговско промишлена палата сред работодатели в малки и средни предприятия. Шефовете, които все пак са решили да поощрят служителите си предпразнично ще го направят със сума до 200 лв. Пари по празниците се дават, ако има. Това е мотото на българския бизнесмен в контекста на родната икономическа реалност. Повече работодатели имат желание да зарадват служителите си по Великден, в повечето случаи обаче ресурсът на предприятията не стига за това.
Фирмата на Таня вече над 20 години е на българския мебелен пазар. Въпреки добрите постижения на предприятието, за празнични възнаграждения - пари няма, показа репортаж на News7. Тихомир е един от 80-те работници в мебелното предприятие. Доволен е от заплащането си, затова не държи да получи бонус. Все пак признава, че допълнителните стимули винаги действат вдъхновяващо.
По-често бонуси се раздават в края на годината. Коледните празници съвпадат с формирането на общия оборот. Така лесно служителите могат да бъдат оценени по постигнатите резултати. Затова и 40% от фирмите, които са решили да раздават пари по Великден ще наградят само определени служители. С бонус или без обаче, Тихомир е наясно за какво ще отиде евентуално допълнително поощрение.
Работодателите, които все пак ще развържат кесията предпразнично са ориентирани предимно към външния пазар. Това са най-често фирми, които извършват експортна дейност и разчитат на по-добри финансови постъпления.