В столичното метро за първи път ще има и живи дървета. Те ще красят новата станция при летището и ще създават настроение за пристигащите и заминаващите от България пътници. Най-атрактивната част от строителството на подземната железница – вътрешното оформление на седемте нови станции, четири до летището и три до „Младост” 4, започва на 1 юни.
Това съобщи пред „Преса” директорът на „Метрополитен” Стоян Братоев. Станциите с новата си архитектура трябва да са готови до началото на ноември. Плановете са тогава да започнат изпитанията с влакчетата и на 18 системи за управление и функционирането на метро, които трябва да приключат до края на март 2015 г.
Разработките на станциите са дело на утвърдени български архитекти, които имат опит в проектирането на метростанции. Идеята да представи пространството на станциите „Александър Малинов” като зелена гора, „Акад. Александър Теодоров-Балан” като част от градския пейзаж и да вкара за първи път четири огромни саксии с вечнозелени дървета е на Ирена Дерлипанска.
Най-екстравагантна в отсечката до летището ще е станция „Искърско шосе”. Предложението да е цялата в лилаво е на Константин Косев, който проектирал преди това станциите „Джеймс Баучър” и „Цариградско шосе”.
Всичко станции ще са с енергоспестяващо LED осветление. Подовете и стените им ще са от различни видове цветен гранитогрес. Оригинални ще са и пейките – чакащите на станцията на летището ще седят върху гранитни блокове с облегалки от неръждаема стомана, а на „Софийска Света гора” пейките ще са дървени върху бетонова основа.
„И на тези станции няма да има тоалетни от съображения за сигурност, макар че мнозина искат това”, уточни Стоян Братоев.